Ibanez Magnus
Aktiv medlem
Mitt kamerahus har totalpajat (landat hårt i golvet olycka) och jag måste snabbt köpa ett nytt hus (och batterigrepp). Jag sitter och tittar på 5D mark II och 7D men kan inte bestämma mig och tänkte be om hjälp med lite argument för den ena eller den andra.
Jag fotar mycket action skidåkning, snabb bildsekvens är viktigt, 7D.
Jag fotar mycket livemusik, bra höga ISO egenskaper är viktigt, 5D (om jag förstått allt rätt).
Jag fotar mycket gitarrer, kort skärpedjup är bra (men inte avgörande), 5D (tror jag, är väl en av fördelarna med fullframe?).
De extra pixlar 5D har spelar inte någon roll i sig själv (men är ingen nackdel).
Jag fattar inte så mycket när jag läser spec, jag kan inte läsa ut vilken av dem som har bäst fokus system osv.
5D mark II (plus grepp) kostar 21990:- på Scandinavianphoto (vill köpa i Sverige, fast inte tvunget där).
7D (plus grepp) kostar 15190:-.
Vad jag tror så är 5D bättre på allt utom bildsekvens snabbhet, har jag fel?
Är den nästan 7000:- bättre?
Är ISO egenskaperna så märkbart bättre i 5an?
Jag har aldrig provat någon av husen.
Någon som har några tankar att bidraga med?
Är tacksam för alla hjälp jag kan få.
Jag behöver köpa de närmaste tiden, innan 1 december.
Jag sökte och hittade så mycket grejer att man blev inte klokare av det.
Mvh
Magnus
Jag fotar mycket action skidåkning, snabb bildsekvens är viktigt, 7D.
Jag fotar mycket livemusik, bra höga ISO egenskaper är viktigt, 5D (om jag förstått allt rätt).
Jag fotar mycket gitarrer, kort skärpedjup är bra (men inte avgörande), 5D (tror jag, är väl en av fördelarna med fullframe?).
De extra pixlar 5D har spelar inte någon roll i sig själv (men är ingen nackdel).
Jag fattar inte så mycket när jag läser spec, jag kan inte läsa ut vilken av dem som har bäst fokus system osv.
5D mark II (plus grepp) kostar 21990:- på Scandinavianphoto (vill köpa i Sverige, fast inte tvunget där).
7D (plus grepp) kostar 15190:-.
Vad jag tror så är 5D bättre på allt utom bildsekvens snabbhet, har jag fel?
Är den nästan 7000:- bättre?
Är ISO egenskaperna så märkbart bättre i 5an?
Jag har aldrig provat någon av husen.
Någon som har några tankar att bidraga med?
Är tacksam för alla hjälp jag kan få.
Jag behöver köpa de närmaste tiden, innan 1 december.
Jag sökte och hittade så mycket grejer att man blev inte klokare av det.
Mvh
Magnus