ANNONS
Annons

127-film i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Finns någon återförsäljare av Efkes sv/v 127-film i Sverige idag? Hittade en liten Baby Brownie på loppis som det kunde vara kul att prova. Med tanke på kamerans låga pris känns porto från utlandet lite överdrivet.

Kan ju vara värt att höra med butiken som säljer 127-film om den även kan erbjuda framkallning.

Tack för svaren. Jag antar att man hamnar i den prisklassen om man inte köper storpack och det hade jag inte tänkt göra.

Finns någon återförsäljare av Efkes sv/v 127-film i Sverige idag? Hittade en liten Baby Brownie på loppis som det kunde vara kul att prova. Med tanke på kamerans låga pris känns porto från utlandet lite överdrivet.

Efke, eller Fotokemika som firman hette, lade ner tillverkningen av all film och fotopapper i somras så om du hittar några rullar så är det bara att slå till.

I Tyskland finns det Fotokmpex som säljer film, ev 127 film av andra tillverkare.

Efke, eller Fotokemika som firman hette, lade ner tillverkningen av all film och fotopapper i somras så om du hittar några rullar så är det bara att slå till.

I Tyskland finns det Fotokmpex som säljer film, ev 127 film av andra tillverkare.

Det cirkulerar rykten om att andra filmtillverkare (Foma eller Adox??) är intresserade av att köpa Foyokemikas skärmaskin för 127 film. Huruvida de stämmer eller ej vet jag inte...

Typiskt :-(. Efke var väl enda alternativet med vettigt pris.
Det lutar annars åt att Baby Brownien hamnar i vitrinskåpet med min andra Brownie för 116-film.

127-film

Hejsan
Är själv på jakt efter s/v 127 film (har 3 st kvar i frysen till min EXAKTA Jr). Tror mig konstatera att ADOX & EFKE har samma ägare, och att dom sista film numera är sålda. Har du tur och söker via EBAY kan du iblant hitta film i Israel till det facila priset av 125 kr + frakt. Lite för magstarkt för mig!!!
Hoppas att FOMA tar upp 127 film produktionen igen men rykten gör ingen glad.

Dock går det att köpa 127 färgfilm från Rollei i crossbowserien. Måste E6 framkallas och gör inte s/v folket glad (läs mig).
Har hört ryckten om en kille i England som skär ner 120 film till 127 format. Har mailat honom för ett tag sedan men fick inget svar - än! Hoppas dock fortfarande!

hälsningar från skåne
Henrik

127-filmsförsäljning

Jag har köpt 127-film senast från Macodirect i Tyskland. Jag kollade nyss och de har Rolleis crossbird och nightbird. Frugal photographer i USA har ibland ett lager av Bluefire Murano (just nu out of stock) men man får inte köpa hur mycket som helst fick jag erfara. Beställde 10 men fick bara köpa 5. Lite surt när frakten blir en stor del av ordersumman.

För ett par år sedan byggde jag om en gammal Nettar till en skärapparat för 127-film
http://www.fotosidan.se/blogs/meldert/tri-x-i-en-127-filmskamera.htm

Nu kan jag fixa en 127-rulle av vilken film jag vill.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar