Jonas Westring
Aktiv medlem
Nu har jag för första gången under min fotografiska tid varit med om en hårddisk krasch. Jag har haft turen att inte förlora något över huvud taget tidigare. Som tur är hade jag införskaffat en RAID disk. Fördelen med LaCie Diskarna är att det är lång garanti. Hela 3 år. Och jag behövde inte ens gå till baks till butiken där jag köpte enheten. Jag registrerade produkten på LaCies hemsida, sedan går man in på deras support där du kan via serienumret se om det finns garanti kvar. Finns det garanti så är det bara att fullfölja med vad typ det är för skada ock så vidare. Nu kommer det en ny disk på posten om några dagar....
Visserligen är jag glad över att min disk kommer att bli hel igen, men nu återstår nästa problem. Kommer informationen vara kvar på disken....NÄRVÖS...
långt över 15000 bilder ligger på disken...
Rent tekniskt sätt vet jag att det kommer vara de, men tekniken har svikit en förr...Frågan är om jag har den digitala guden med mig.
Fungerar detta så vill jag helt klart påpeka till er alla som inte har en RAID disk....KÖÖÖPPP EENN NUUUU!!!!!!!!!!
Visserligen är jag glad över att min disk kommer att bli hel igen, men nu återstår nästa problem. Kommer informationen vara kvar på disken....NÄRVÖS...
långt över 15000 bilder ligger på disken...
Rent tekniskt sätt vet jag att det kommer vara de, men tekniken har svikit en förr...Frågan är om jag har den digitala guden med mig.
Fungerar detta så vill jag helt klart påpeka till er alla som inte har en RAID disk....KÖÖÖPPP EENN NUUUU!!!!!!!!!!