ebermark
Avslutat medlemskap
Redan? Jag har inte använt PATA-diskar på 6-7 årVanliga PATA (IDE) är redan på väg ut till förmån för SATA.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Redan? Jag har inte använt PATA-diskar på 6-7 årVanliga PATA (IDE) är redan på väg ut till förmån för SATA.
Om man använder en NAS med RAID1 som backup så är det väl visst en backup. Att RAID i sig inte är backup har vi redan påpekat flera gånger.
Redan? Jag har inte använt PATA-diskar på 6-7 år
Det är då fortfarande i undantagsfall som moderkort inte har stöd för ata133, men tids nog så...På väg ut på ett sånt sätt att det börjat bli svårt att läsa dem, moderkorten slutar stödja PATA.
Det är då fortfarande i undantagsfall som moderkort inte har stöd för ata133, men tids nog så...
Men att det skulle vara svårt att läsa såna diskar bara för moderkortet inte har nån kontakt är inte sant - det finns ide till sata-adaptrar, så det är inga bekymmer.
Var mest grejen att det blir svårt att komma åt datan på grund av det som jag argumenterade mot, egentligen...för det blir det inte förräns SATA fasats utMen du håller ju med mig, PATA är på väg ut, sluta argumentera emot mig
Var mest grejen att det blir svårt att komma åt datan på grund av det som jag argumenterade mot, egentligen...för det blir det inte förräns SATA fasats ut
Lika lite, faktiskt. När jag installerar ett nytt spel, t ex.Tänk efter, hur ofta använder du CD/DVD idag jämfört med för 5 år sedan.
Lika lite, faktiskt. När jag installerar ett nytt spel, t ex.
Men att jag använder cd/dvd så lite beror på att jag inte behöver använda det oftare, inte på att det är omodernt.
10 år är inte långtidslagring, men det var kanske det du menade.Så långtidslagring (det räcker med 10 år) på fasta medium är ingen hållbar lösning, man måste lagra om med jämna mellanrum.
Ta t.ex. LaCie's senaste usb pinne. Man törrs inte köpa den för man vet att man tappar bort den rätt omgående. http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=11546
.