Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fota i Stocholm lördag 21/11?
- Trådstartare erro.se
- Start datum
DagRos
Medlem
Hänger gärna på till helgen. Nu när det är vintertid kan man ju plåta soluppgångar utan att gå upp astidigt. Vad säga om soluppgång i Gamla Stan ca kl 8 på lördagmorgon ? (om vädret är klart) Solen går upp i Öst och lyser mot Skeppsbron. Att ta från Skeppholmen borde också funka.
Om det inte är solsken på morgonen kan vi ju ta det ca kl 15-16 vid skymning. T.ex. kan vi ta med stativen och plåta bracketing och HDR bilder i Gamla Stan. Då har vi två alternativ, plan A och B.
Kommentarer, ideer? Är ni on ?
Om det inte är solsken på morgonen kan vi ju ta det ca kl 15-16 vid skymning. T.ex. kan vi ta med stativen och plåta bracketing och HDR bilder i Gamla Stan. Då har vi två alternativ, plan A och B.
puppetm
Aktiv medlem
Hänger gärna på till helgen. Nu när det är vintertid kan man ju plåta soluppgångar utan att gå upp astidigt. Vad säga om soluppgång i Gamla Stan ca kl 8 på lördagmorgon ? (om vädret är klart) Solen går upp i Öst och lyser mot Skeppsbron. Att ta från Skeppholmen borde också funka.
Antagligen kan jag vara med på både och men det beror ju på vädret också
UllaSan
Aktiv medlem
Lördagen ser ut att bli fin, speciellt jämfört med söndagen:
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/helg.html
Jag hänger gärna på 0800 på lördag.
http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm/helg.html
Jag hänger gärna på 0800 på lördag.
erro.se
Aktiv medlem
Hoppas nu bara att folk förstår att Daniel slagit ihop sin morgontråd med min em/kvällstråd... känns lite förvirrande med en tråd för två olika tider samma dag.
Min fråga gäller alltså kl 15-18 (ca) eftersom det är då jag har tid. Om folk vill ut på morgonen med Daniel så är det en annan sak.
Min fråga gäller alltså kl 15-18 (ca) eftersom det är då jag har tid. Om folk vill ut på morgonen med Daniel så är det en annan sak.
puppetm
Aktiv medlem
Hoppas nu bara att folk förstår att Daniel slagit ihop sin morgontråd med min em/kvällstråd... känns lite förvirrande med en tråd för två olika tider samma dag.
Hoppas jag med, jag kommer hänga med dig också.
Var väl Dag som var sugen på morgon först?
DagRos
Medlem
Dag:
Var någonstans hade du tänkt dig på morgonen mer exakt?
Robert: var någonstans hade du tänkt vi kunde träffas mot 15?
Hej Daniel,
hade tänkt Kornhamnstorg i Gamla Stan ca kl 8. Tanken var/är fota soluppgång (= förutsätter klart väder). Nu är det spått regn i morgon så läget är osäkert. Mitt mob 070-8330833
Eller är det kul att fota en regnig gryning? Det kanske det är.. stativ och gränder med lampor i Gamla Stan ?
puppetm
Aktiv medlem
Hej Daniel,
hade tänkt Kornhamnstorg i Gamla Stan ca kl 8. Tanken var/är fota soluppgång (= förutsätter klart väder). Nu är det spått regn i morgon så läget är osäkert. Mitt mob 070-8330833
Eller är det kul att fota en regnig gryning? Det kanske det är.. stativ och gränder med lampor i Gamla Stan ?
Ska vi mötas 08:00 eller ska vi mötas 07:30?
DagRos
Medlem
Ska vi mötas 08:00 eller ska vi mötas 07:30?
Vi möts kl 0730 Kornhamstorg. Vilket är ditt mobilnr ?
Såg nu att det är spått klart väder i morgon, kolla in:
http://vader.aftonbladet.se/Stockholm/
Blir säkert bra!
erro.se
Aktiv medlem
Dag:
Var någonstans hade du tänkt dig på morgonen mer exakt?
Robert: var någonstans hade du tänkt vi kunde träffas mot 15?
Har inte tänkt så mycket... Centralen kanske?
puppetm
Aktiv medlem
Har inte tänkt så mycket... Centralen kanske?
Låter bra, är det iof inte ganska mörkt vid 15? kanske bättre och säga 14 så vi har lite ljus och när det går ner? eller du kan först vid 15?
DagRos
Medlem
Slussen 07:28 som det ser ut nu
0706-523676
Ok bra Daniel, då ses vi morgon kl 0730 Slussen / Kornhamstorg med kreativa sinnen !
Ni andra som läser detta och vill haka på, välkomna, passa tiden !
Våra mobnr finns ovan.
erro.se
Aktiv medlem
Låter bra, är det iof inte ganska mörkt vid 15? kanske bättre och säga 14 så vi har lite ljus och när det går ner? eller du kan först vid 15?
Jag kan nog inte förrän kl 15 eller strax innan. Jag ringer dig. Själv finns jag på nollsjunoll3hundrasextiosjuttio3sjuttio6
Det får väl bli en stativkväll med gatuljus, långa slutartider och liknande. Eller hög-ISO-gatufoto...
puppetm
Aktiv medlem
Jag kan nog inte förrän kl 15 eller strax innan. Jag ringer dig. Själv finns jag på nollsjunoll3hundrasextiosjuttio3sjuttio6
Det får väl bli en stativkväll med gatuljus, långa slutartider och liknande. Eller hög-ISO-gatufoto...
högiso svartvita gatufoton kan bli snyggt