Annons

Canon EF-S 18-135/3,5-5,6 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

AFJ

Aktiv medlem
En liten test av Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS finns nu på Cyberphoto.se. De är förvånansvärt positiva.
 
Nja, förvånansvärt vet jag inte om det är. Att Volvohandlare är positiva till en ny Volvomodell är väl vad man förväntar sig...
 
Du har förstås en poäng, men ändå, om man jämför hans ordval i den här recensionen mot t ex Canons 18-200 så anar jag lite positivare tongångar.

Men kanske väger jag in för mycket bara för att jag själv beställt en! :)
 
Senast ändrad:
Ok, bra då får vi snart en oberoende recenssion,

Jag är själv lite sugen på att utöka omfånget från 17-85-zoomen

Har provat 24-105 men den är för lång i "vidvinkel"läget på min 40d

Mvh
Ola G
 
Kombinera 24-105 med 10-22, och du har ett nästan glappfritt område över mer än 10 gånger, dessutom vidvinkligare i den änden än någon långzoom.
 
Hallå där! Nog säljer väl Cyberphoto fler märken än Canon!!??
Jovisst. Men min poäng var att man kanske inte ska lita helt och fullt på det omdöme en försäljare ger om de produkter hen säljer. Man kan knappast förvänta sig att en försäljare hävdar att produkten bara är skräp, även om det skulle förhålla sig så.
 
Visst, men Volvohandlare och Canonhandlare är en knepid jämförelse. Att Volvohandlare rekomenderar Volvo kan knappast förvåna någon men att påstå att Cyberphoto är en Canonhandlare är väl inte riktigt rättvist eftersom de säljer många märken. De kan knappast bry sig om de säljer Canon elller Nikon.

QUOTE=ErlandH;1404883]Jovisst. Men min poäng var att man kanske inte ska lita helt och fullt på det omdöme en försäljare ger om de produkter hen säljer. Man kan knappast förvänta sig att en försäljare hävdar att produkten bara är skräp, även om det skulle förhålla sig så.[/QUOTE]
 
Ingen mening att käbbla om det där. Erland har helt klart en poäng i att man skall ta Cyberphotos "tester" med en nypa salt. Jag uppfattar företaget som helt klart seriös men självfallet är deras tester ganska summariska och slutsatserna förstås en aning "diplomatiska".

Det som jag i alla fall tyckte var intressant här var att texten var något mer positiv än den brukar vara på liknande produkter. Låt oss nöja oss därvidlag och se fram emot verkliga tester.

Jag lovar att återkomma med en kort recension när jag får mitt.
 
Enligt Photozone så är objektivet inte direkt någon höjdare. Man ska väk inte ha allt för stora krav på dessa objektiv heller.
 
Enligt Photozone så är objektivet inte direkt någon höjdare. Man ska väk inte ha allt för stora krav på dessa objektiv heller.

En rejäl sågning. Mitt åker i alla fall med ner till Spanien på fredag. Får göra tjänst på min 400D, skall väl duga till lite semesterfoto hoppas jag.
 
Hemkommen från Spanien. Sitter och går igenom lite bilder. Jag hade mitt nya 18-135 sittande på en 400D under hela resan och det var en mycket smidig kombination.

Jag har inte gått igenom alla bilder ännu och inte gjort några detaljstudier men hittills ser det mycket bra ut. Autofokusen verkar funka perfekt - inte en enda bild ur fokus - och skärpan, kontrast och färger är bra.

Jag har tidigare haft Canons 17-85 och Sigmas 18-200 OS och båda dessa har jag sålt då jag tyckte de presterade sisådär. Den här gluggen behåller jag - den klart bästa superzoom jag haft.
 
Tackar!! Det var det där jag behövde. Jag tror jag slår till! Är det någon fler som vet nåt mer bra eller dåligt med detta objektiv i jämförelse med Sigmas AF OS 18-200/3,5-6,3?
 
Canons 18-135IS är enklare och DEFINITIVT inte bättre än 18-200IS på motsvarande brännvidder, framgår nog av de flesta tester och jämförelse på digital picture. 18-135IS är en medelmåttig priskompromiss.
 
semesterobjektiv

Ska på en resa till turkiet i höst och planerar att skaffa ett semesterobjektiv så jag slipper byta hela tiden, och dessutom slipper ta med allt det dyraste. Är detta objektiv något att satsa på? Funderar även på ett 18-200 IS (inte canon i så fall, det är lite väl dyrt. Men det kan få kosta 4000 kr...). Tycker ni att detta verkar funka fint som allt-i-allo, eller hade med zoom varit att föredra? :p
 
Hallå där! Nog säljer väl Cyberphoto fler märken än Canon!!??

Jovars, men alla objektiv vill de sälja.
Det är för mycket begärt att Cyberphoto ska skriva om en objektiv de säljer: "Köp den inte, den är inte värd sitt pris...."

För övrigt är det ingen fel på 18-135 IS heller, helt ok, men köp motljusskydd till det.
 
Nja, förvånansvärt vet jag inte om det är. Att Volvohandlare är positiva till en ny Volvomodell är väl vad man förväntar sig...

Man måste lära sig att läsa deras omdömen. Det har faktiskt hänt att de varit negativa, men luddigt neutrala omdömen får man se som att man ska vara tveksam till optiken. Men de utrycker också olika starka positiva omdömen som jag tar till mig och försöker väga mot andra omdömen på nätet.
 
ANNONS