Annons

Mobil som fjärrkontroll?

Produkter
(logga in för att koppla)

El Barto

Aktiv medlem
Tänkte kolla om det är nån som har koll på om det går att använda mobilen som fjärrkontroll till mobilen. Många mobiler nu för tiden har ju IR så i mitt stilla sinne känns det som att det i alla fall borde vara möjligt.

Någon som har koll?

/M

Vad vill du kunna göra med fjärren? eller är det en vanlig trådlös fjärrutlösare som du är ute efter?

Vill egentligen inte kunna göra särskilt mycket med den. Innan jag bytte kamrea till en 40D hade jag trådutlösare och det var satans smidigt när jag skulle ha längre slutartider. Så egentligen är det bara den funktionen jag är ute efter. Känner ett litet behov av att kunna låsa exponeringen dock (bulb-läget).

Hur som, sladdlöst eller inte är egentligen egalt, men det hade varit skönt att slippa sladdar.

Vill egentligen inte kunna göra särskilt mycket med den. Innan jag bytte kamrea till en 40D hade jag trådutlösare och det var satans smidigt när jag skulle ha längre slutartider. Så egentligen är det bara den funktionen jag är ute efter. Känner ett litet behov av att kunna låsa exponeringen dock (bulb-läget).

Hur som, sladdlöst eller inte är egentligen egalt, men det hade varit skönt att slippa sladdar.

billigaste jag kunde hitta just nu är med 90cm kabel för 149:-
5 meter 249:-

Har du länk? Det blir nog till att shoppa!

Lite sugen på info om den där för femtiolappen också...

När det är så billigt kan man ju köpa flera stycken...

Här har du en kopia: < http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15815 > drygt 40:- Jag ser inte hur lång sladden är men bulb verkar den klara. Köper du många eller något annat samtidigt så det blir ett stort paket så tillkommer antagligen avgifter som moms och tull.

Trådlös: < http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13175 >

Senast ändrad:
Någon annan telefon än iPhone som kan sköta kameran känner jag inte till, men det finns en hel del applikationer till datorn som kan fjärrstyra din kamera. Inte lika kul kanske, men bättre än inget.

Och man måste väl ha en dator i alla fall för man styr väl ett datorprogram med iPhonen om jag inte fattat fel?

Då hade jag inte fått många kort tagna sidan av går bra, men hur menar du att skillnaden skulle vara på en telefons ir ? det är ju inte så att telefonen ringer till kameran :p

Nej, det är sant. Jag tänkte nog på de senare inläggen när fjärr med sladd nämndes. Kanske ett sidospår i diskussionen.

Nej, det är sant. Jag tänkte nog på de senare inläggen när fjärr med sladd nämndes. Kanske ett sidospår i diskussionen.

Okej, ja man kan väl kanske inte stå 2 meter bakom kameran & använda ir fjärr men jag står alltid bakom och håller fjärren jäms med kameran om man säger så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar