Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

10x15 1:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Yep! De funkar också!

Jag beställde ett fyrtiotal bilder från dem (gick via passagen.se. Telia har också samma pris, men den går också till kodak.)

Bilderna lyckades bra, förutom tre bilder där hudfärgen var lila(!) på människorna. Bilderna är helt normala på datorn, men ändå såg människorna på de framkallade bilderna mera ut som veckogamla lik än levande människor.

Men det var bara på tre bilder (kostnad 3 kr) av över 40 bilder som de misslyckades med. De andra var, som sagt, helt enkelt bra. Inte briljanta eller exellenta, men inte heller halvbra. De var bra.

-Eeros

Kul, mina kommer väl till veckan... får se hur de står sej jämfört med Fuji, de bilderna brukar bli så bra så jag nästan gråter... *S*

De flesta digitalframkallningställen vill att man ska korrigera efter just deras färgprofiler, finns nog att ladda ner på deras sida.

ett tips bara, om jag inte är helt ute och cyklar!

Dustin har 10*15 för 1 kr nu...om du köper rätt framkallning

Dustin.se har en lite konstig prissättning på digitalframkallning. Om du vill köpa 100 st framkallningar så kostar det 198,75 kr, alltså 1,99 kr/st.

Men köper du 50 st framkallningar så kostar det endast 50 kr, alltså endast 1 kr/st. Jag köpte 10 x 50 st framkallningar, alltså 500 framkallningar för 500 pix. Bra pris.

Det är Fujidirekt som framkallar bilderna, är det någon som vet om de är bra?

Jag brukar köra via VSFL och de har 100-pack för 175:-.

Fuji tycker jag blir för softa.

Dustin, lägger de inte på moms?

johan

jollaTT skrev:
Jag brukar köra via VSFL och de har 100-pack för 175:-.

Fuji tycker jag blir för softa.

Dustin, lägger de inte på moms?

johan

Öhhh... moms lägger väl alla på? Nej, skämt åsido, jag förstod nog vad du menade; det är sant att Dustins priser (i katakogen) är utan moms. På www.dustin.se däremot kan man välja om man vill se priset med eller utan moms. De priser jag nämnde här ovan är _med_ moms.

Men håll med om att det är konstigt när styckpriset är mindre när man köper ett mindre antal framkallningar! Brukar ju normalt vara tvärtom.

ANNONS