Advertisement

Annons

Var köpa Hyperdrive Colorspace UDMA?

Produkter
(logga in för att koppla)

anisette

Aktiv medlem
Jag vill köpa en Hyperdrive Colorspace UDMA för en resa, men den enda som verkar sälja den i Sverige är Dustin. De beställer i sin tur från USA när jag lägger min beställning och det kan ta 2 veckor eller mer. Eftersom jag ska åka om 2 veckor vill jag därför beställa den själv.

Någon som har förslag på var man kan köpa den? Den finns inne hos B&H, men endast med installerad hårddisk. Fast det kanske inte blir så mycket billigare att köpa bara skalet och sätta in hårddisken själv trots att jag helst vill ha minst 320 Gb.
 
Just Dustin är den enda svenska butik jag sett som säljer. Leveranser från B&H brukar gå på ett par tre dagar.
 
Tack för svar! Ja B&H kan nog leverera den i tid, men jag hade tänkt mig en utan installerad hårddisk vilket de inte har. Är osäker på hur kvaliteten på de insatta hårddiskarna är och tänkte jag kunde få mer Gb för pengarna om jag köper den separat. Kanske ändå är lika bra med en förinstallerad i alla fall.
 
Hej Stefan!
Tack för tipset men jag skickade till slut efter en utan hårddisk direkt från Hyperdrive.com. Beställde en torsdag morgon och fick leveransen måndagen efter vid lunch med UPS Worldwide Express. $249.00 plus porto $51.07 och skatt och avgift 234 kr, så i slutänden blev det någon 50-lapp billigare än hos Dustin. Med en 500 Gb hårddisk för knappt tusenlappen blev det i alla fall mycket billigare än om jag köpt med en installerad hårddisk. Och huvudsaken var att den kom i tid, för imorgon åker jag till Indien :)

För den som köper en Hyperdrive så är det en sak att tänka på - när man sätter på den måste man hålla kvar knappen en stund för den är seg att starta. I alla fall fungerar min så och jag trodde först att den inte fungerade.

/Annika
 
Hej Annicka,

Får önska dig en trevlig resa till Indien (hoppas du inte blir magsjuk som jag själv blev sista kvällen innan hemfärd).

Rapportera gärna när du kommer hem om vad du tycker om enheten.

Saker jag funderar kring är följande.
- Batteri tid (hur många Gb klarar en laddning).
- Användar interfacet
- Tid för att tömma ett minneskort.
- Hållbarhet
- Ev problem i olika miljöer (värme / fuktighet)

Mvh Stefan
 
Saker jag funderar kring är följande.
- Batteri tid (hur många Gb klarar en laddning).
- Användar interfacet
- Tid för att tömma ett minneskort.
- Hållbarhet
- Ev problem i olika miljöer (värme / fuktighet)
Den lite äldre modellen (som jag har) tankar ner ungefär 1 gig per minut från minneskortet. Batteriet räcker länge, har inte räknat antal gig men den klarar utan problem ett par dagars användning (gissningsvis nedladdning av uppåt 20 gig från kort, uppladdning av samma data till laptop och en del kollande på bilder). Jag har använt den i värme uppåt 40 grader utan problem och i samband med rejäla regnskurar, då den relativa fuktigheten ligger på ungefär 100 procent. Även utsatt den för en hel del damm utan några problem.

Interfacet är lite trögt och trist, men bättre på de nyare modellerna om jag fattat rätt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.