Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
1:Snabbknappar i PhotoshopCS? 2:NEF?
- Trådstartare StefanM
- Start datum
Estethia
Aktiv medlem
1. använd funktionsmakro (action på eng.), tryck på inspelningsknappen, välj en F-knapp som du vill ska aktivera den handling du sedan spelar in.
du kan sen klicka i en ruta brevid makrot i funktionsmakropaletten som låter dig justera tex. den filterhandling du spelat in.
det är bra om du vet att du inte kommer använda exakt samma mängd oskarp mask eller liknande på alla dina bilder.
2. öppna filen bara. det ska inte vara några problem. eller funkar det ändå inte för dig? prova att öppna från ps eller dra in en nef-fil till ps eller högerklicka på en nef-fil och välj redigera i photoshop.
är det nån av dessa som funkar?
du kan sen klicka i en ruta brevid makrot i funktionsmakropaletten som låter dig justera tex. den filterhandling du spelat in.
det är bra om du vet att du inte kommer använda exakt samma mängd oskarp mask eller liknande på alla dina bilder.
2. öppna filen bara. det ska inte vara några problem. eller funkar det ändå inte för dig? prova att öppna från ps eller dra in en nef-fil till ps eller högerklicka på en nef-fil och välj redigera i photoshop.
StefanM
Aktiv medlem
är det nån av dessa som funkar? [/B][/QUOTE]
Det går inte att öppna NEF på något sätt. Jag har en D70 och min svärfar har en 5200 (tror jag). Hans NEF filer går att öppna men inte mina?
Är det nåt nytt med D70 tro? Han provade på sin dator men det blir samma fel: "Filen är av felaktig typ" eller nåt i den stilen.
Tack för tipset med funktionsmacron, funkar perfekt!
är det nån av dessa som funkar? [/B][/QUOTE]
Det går inte att öppna NEF på något sätt. Jag har en D70 och min svärfar har en 5200 (tror jag). Hans NEF filer går att öppna men inte mina?
Är det nåt nytt med D70 tro? Han provade på sin dator men det blir samma fel: "Filen är av felaktig typ" eller nåt i den stilen.
Tack för tipset med funktionsmacron, funkar perfekt!
Biber
Aktiv medlem
Du behöver denna för D70: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2460
Trracer
Aktiv medlem
StefanM skrev:
Tack för tipset med funktionsmacron, funkar perfekt! [/B][/QUOTE]
Du behöver en uppdatering till Photoshop's camera-raw plugin för att få stöd för D70. Uppdateringen finns på Adobes sida.