Annons

1/2.3" CCD vs WX1 with 1/2.4" backlit CMOS

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul att backlit-sensorn redan är här! Undrar när den kommer i en DSLR? Synd bara att sensorn i WX1 fortfarande är så liten, bakljus eller ej...
 
Tveksamt då effekten av BSI avtar då fotocells arean ökar.


Visst effekten avtar när fotocellerna area ökar men eftersom det hela tiden stoppas in fler o fler pixlar i dom olika sensorena i jakten på upplösning så tro jag dom kommer att stoppa in denna tekniken i sina systemkameror också...troligvis blir det APS-C kamerorna som få det först(tänker då på A700ans ersättare)....hur som helst riktigt kul att Sony kommer med lite "ny" sensorteknik i sina kameror.
 
Jag ser bara fördelar med denna sensoruppbyggnaden...för att ta ett exempel saxat från Dp-review:

Furthermore, the back-illuminated structure also expands device potential in areas such as speed and dynamic range by enabling multiple metal wiring layers and greater flexibility in the transistor structure.
 
ser att WX1 har 24mm vidvinkel med ljusstyrkan 2,4. Intressant, gör dom en attack mot LX3:an. Försa hur sony vill placera denna intressanta modell, får ju inte intryck av att det är en dussinmodell precis. vad tror ni. Mvh./Bengt.
 
A850 har samma sensor som A900.

A500/A550 har en nyare Exmore men inte backlit sensor. Eller i vart fall så sägs inget om det.
Ja, det är ju så rätt så. Så går det när man kan för lite och läser in för mycket. Jag fick för mig att Exmor var namnet på Backlit-sensorn, vilket ju inte är fallet. Ber om ursäkt för onödigt ståhej.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.