Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Övergivna lok / fordon!

Produkter
(logga in för att koppla)

Damme

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte höra om folk har lite favoritplatser där man kan hitta övergivna fordon och lok.. Ånglok hade varit väldigt uppskattat..

Gärna i Göteborgstrakten men finns det fina platser i sverige så säg till.. Gärna gammalt och övergivet.

Känner bara till några ställen i Stockholm. Dels frihamnen (vet inte om det är övergivna vagnar, men det ser ut att vara gamla grejer). Det kan dock vara svårt att komma in på området. Sedan finns det "tågutrustning" i Jordbro industriområde och vid norra station (har jag för mig). I Grevie (Skåne) vid NP-Nilsson ungefär brukar det stå någon gammal godsvagn.

Kanske något?

mm, BJ va intressant, besökte och kollade lite, ska dit någon annan dag å försöka fixa lite schyssta kort..

Andra gamla / övergivna saker i göteborgs-trakten ?

t.ex. nån gammal skrotfirma, nedlagda fabrikslokaler?

Kungsbacka hade för några år sen en nedlagd strängbetongs-fabrik (Gick under namnet Fabrikus här) tyvärr så rev dom stället innan jag han fixa mig riktig kamera..

Dela gärna med er, Ska försöka hitta ett ställe jag hittade för några år sen nån mil öster om fjärås, där fanns ett ställe med vattenfall, en nedlagd gård, har försökt hitta dit ett par gånger, men jag tror jag vet vart det är nu, ska bara få mig tid att leta!

ANNONS