Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskelista till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Önskar att nikon uppdaterar AF-S 200 F2.0 VRII så den blir mer lik Canons dito. Det innebär, bättre VR (IS), 0,5kg lättare o ett stativfäste som är vettigt plaserat o funkar som handtag också :)
 
Jag önskar inget mer än efterträdaren till D700..... NU....
Min julklapp till Nikon blir att de får döpa den till vad f.n de vill....
 
Hej,

Jag önskar mig ett 300/4 med VR. Canon stoppade in bildstabilisator i sitt motsvarande redan 1997, hur länge ska man behöva vänta på att Nikon ska göra det...???

Fast OK, ett 400/5,6 med VR skulle gå lika bra.

/Anders

Jag hänger på samma lista, samt som bonus en D400
 

Word.

Slänger du in ett raktecknande AF-S DX 16mm f/2 i säcken också går jag i spinn. Guldkombo ihop med den uppdaterade AF-S 85 mm f/1,8 som bara måste komma förr eller senare...

Det är lite sjukt att alla som nu "nystartar" eller "omstartar" i APS-C och m4/3-formaten (Sony, Samsung, Olympus och Panasonic) har lagt sig vinn om att ta fram en skapligt snabb, fast glugg motsvarande ca 24 mm i småbildsformat.

Canikon? Tyst som i graven... de tittar bara på varandra, och ingen vill börja.
 
Nu lackar det inför jul så jag tänkte vi kunde skriva en önskelista till Nikon. Det spekuleras hej vilt om D800, SB 910, etc i massa trådar. Men utan att vara helt realistisk, vad vill Ni att Nikon Tomten ska komma med för julklappar i år då?

Själv önskar jag mig en Nikon D4 med: 24MP, 12 FPS och förbannat bra ISO egenskaper

D4...allt över 24MP är bonus, hoppas på 30+. ISO som D3x räcker, som D3s, underbart. Eller en D800 med samma. Pris? Vadå? Det är ju tomten som betalar.

Objektiv, en 24-70/2.8 reinkarnerad som 24-85/2.8 med VR.
Objektiv2, en 14-24/2.8 reinkarnerad som 16-35/2.8 med VR.

Blixt: de som finns duger bra.
 
D4...allt över 24MP är bonus, hoppas på 30+. ISO som D3x räcker, som D3s, underbart. Eller en D800 med samma. Pris? Vadå? Det är ju tomten som betalar.

Objektiv, en 24-70/2.8 reinkarnerad som 24-85/2.8 med VR.
Objektiv2, en 14-24/2.8 reinkarnerad som 16-35/2.8 med VR.

Blixt: de som finns duger bra.

Blåtand för all kommunikation, fjärr, blixtar, separat display, ...
 
Ett AF system utan felfokus!!!! Är så innerligt trött på att lämna allt till verkstad vid varje inköp. 6 av 6 DSLR och 14 av 15 AF-S objektiv har varit på justering

Utöver detta så en liten digital kamera (tänk FM3D) med fullstor sensor eller i alla fall minst lika bra egenskaper som dagens D700. Gps, plats för simkort (jag har ju ändå alltid kameran med mig), wlan
 
Måste säga att Nikon verkar ha lyckats rätt bra med 1-serien. De får ju nästintill lika bra bildkvalitet som m4/3 trots sin lilla sensor så att drakarna tiger är väl att ta i....

Njae... Om jag inte missat något väldigt vitalt saknas fortfarande 16/18mm AF-S DX f/2 i Nikons utbud, vilket var vad jag efterlyste. Däremot har Nikon ju klämt ur sig en lätt och smidig 28mm f/1,8 FX, så kliver man ur cropkostymen finns nu flera alternativ. Vilket väl är vad de vill att man ska göra.

Jag önskar mig för all del också en 16-35 eller 17-40 f/4 som inte är tjufemåenhalv meter lång. Canons är ju sjukt smidig i jämförelse.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.