Annons

Ögonmussla till A1 A2 D7 m.fl.

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer1

Aktiv medlem
Jag tänkte köpa en mussla via följande länk på Ebay:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3854086113&fromMakeTrack=true

Problemet är bara att jag ville betala med Mastercard eller VISA och Pay Pal som man skall betala till är typisk amerikansk - den accepterar inte annat än inhemska kort.

Jag vet att det är många som köpt ögonmusslor (eyepiece) av killen i USA. Hur har ni betalt?

Är det någon av er som eventuellt har en mussla över som jag kan få köpa?
 
Paypal funkar utmärkt med med svenska kort och har gjort så ett bra tag.

Det tog väl 10 sekunder att hitta den här sidan med rubriken "Use PayPal for Fast, Easy, and Secure Payments Worldwide" och en liten svensk flagga.
 
Torbjörn,
Jag registrerade mig hos PayPal i USA samtidigt som jag beställde en ögonmussla. Jag skrev in min svenska adress men datorn ändrade automatiskt LAND till USA. Sedan godkändes bara amerikanska kort.
Så det är kört nu går inte att ändra. Jäkla företag

Hur gjorde du?

Är det någon som läser detta och har en mussla över, förbarma dig över mig.Du får omgående betalt i rejäla SEK.
 
Hej allihopa som hjälpt mig,

Nu har jag använt min fru´s namn och varit väldigt noga med allt ifyllande. Puh, 2 dagars arbete . Har nu äntligen lyckats beställa 2 ögonmusslor.

Det betyder att jag har en ögonmussla för A1,A2 eller 7 över. Först till kvar får köpa den för mitt självkostnadspris och slipper allt jobb.

Tack för hjälpen
Christer
 
Musslan sitter som berget, jag har aldrig varit i närheten av att tappa den, men ändå delar polaren o jag på en reservmussla som vi har på hemlig plats, för den dag som vi tappar vår ögonmussla kommer våra kameror att förpassas till skroten om vi inte snabbt får tag i en ny. Så bra är de. Så beroende blir man.

Nån däremot?

Jag är säker på att du kommer att tycka att det var mödan värt att importera den lilla gummitutan Christer!
 
Hej Jimmy,
Robert var före dig och jag har redan lovat honom den extra jag får. Sorry.

Här har du länken till killen i USA som säljer:


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...97&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Det är jättejobbigt med Ebay och PayPal för att använda kreditkortet.
Dom har en byråkrati inte av denna världen.

Men killen som säljer, Fred, är mycket just och trevlig.

Det enklaste som du kan göra är att skicka honom $16 i sedlar i ett kuvert, då slipper du både Ebay och PayPal. Det borde jag också ha gjort men jag hade inga $ kvar i byrålådan.
Jag har nu sagt upp Ebay efter leveransen men dom kommer att jaga mig med säljemail i 180 dagar. Fruktansvärt företag.
 
Jimmy,

Jag borde givit dig Fred´s emailaddress.
Ebay lämnar bara ut den till medlemmar och då är man inne i deras ekorrhjul:

Fred [[email protected]]


Skriv ett email till honom och be att få postaddressen som du kan skicka kosing till och hälsa gärna från mig. Han vet vilka problem jag haft.

Christer
 
Hej

Det verkar att det finns intresse för flertalet medlemmar för den här ögonmysslan och jag tänkte fråga ifall det finns någon som kunde beställa flera sånna åt gång som vi kunde då köpa här hemma i Sverige. Jag har inga paypal konto och det verkar vara lite krångligt att öppna en men skulle gärna betala för nån en extra kosing för besväret att beställa åt mig en sån ögonmyssla. Naturligtvis skulle jag betala i förväg den summan varan kostar till vederbörande. Kanske flera skulle vara interesserade och då, som jag läste hos killen, skulle man slippa fraktkostnaderna. Är någon annan också interesserad för detta och finns det någon som kunde ställa upp och göra den här ?

MVH Ludwig
 
Jag är helt klart med om någon mer skulle vilja beställa tillsammans. Känns av någon anledning mer säkert då.
 
Jag har värken kreditkort eller nånting. Vill ju också ha en sådan ögonmussla. Kan inte nån beställa in flera st så kan man köpa av denne sen. Va kostar en såndär mussla i kronor?
 
Ni som inte har nån mussla får väl komma överens... jag har en som verkar helt outslitlig och en halv i reserv *s* så jag e inte på G att beställa nåt. Men hur svårt kan det vara? ni har ju mailadress till killen o allt. Räkna på hur många ni behöver, tio kanske, o ge honom ett bud!

/kg, som inte kan tänka sej Aette utan mussla
 
Ni som vill köpa ögonmusslan nu kan enklast gå till banken och växla till er $15 i sedlar och skicka det i brev till:

Fred Weis
369 Park Avenue
Arcata CA 95521

Då slipper ni trasslet med Ebay som jag hade.
Han är jättejust och skickar omgående musslan med airmail som tar cirka 3 dagar.

Dom kameror som musslan passar till är enligt Fred:

Minolta Dimage 5 7 7i 7Hi A1 A2
Olympus C-2100 E-10 E-20
Nikon CoolPix 5700 8700 8800
Sony DSC-F707 717 828
Fuji 3000 3100 3800 S5000 S7000 S5100

Skicka gärna email till honom också om att dina pengar är på väg.

[email protected]

Så skulle jag också ha gjort, nu jagas jag ett par gånger i veckan av email-spam från Ebay som jag försökt stänga av, men dom fortsätter ändå att jaga mig för fler affärer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.