ANNONS
Annons

Återställa skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cheffalo

Medlem
Jag har en Canon MP830. jag vet att det inte är den absolut vassaste fotoskrivaren på marknaden men den var helt klart rejält bättre när den var ny, för ca 1½ år sedan.
Sedan dess har jag laborerat med profiler och papper så jag blivit vimmelkantig. Har jag helt fel om jag tror att den behöver "resettas" tror ni? Nu går det inte att få ut en bra bild alls. Antingen stämmer färgerna men fotot blir alltför mörkt och nyansfattigt i de mörka partierna, eller så blir det på tok för mycket av röda och orangea toner i bilden.
Samma bilder blir på pricken som de jag ser på min kalibrerade skärm om jag beställer utskrift från t.ex. Crimson, så det känns som att allt har med skrivaren att göra.
Hur hittar jag tillbaka till grundinställningarna, eller finns det någon manuell inställning i skrivaren? Har letat och trixat i flera veckor och slösat bläck på den ena kassa utskriften efter den andra.

Jag hoppas verkligen att någon av er kan hjälpa mig med detta.

Mvh/
Daniel

Jag tror jag äntligen hittat felet. För alla som upplever samma problem som jag gjort en tid; Se till att "None" är markerad i menyn "Color Correction" i skrivaregenskaperna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar