Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Återpublicera bilder på bloggar

Produkter
(logga in för att koppla)
Torparfarsan skrev:
Jenny: Om jag tolkar dig rätt så är upphovsrätten inget som man behöver bry sig om, bara man länkar till dig. Har du talat om det för Sveriges lagstiftande församling så att de är medvetna om det?

Eller är det så att upphovsrätten ej gäller för bilder som är små eller tagna med en kamera inmonterad i en mobiltelefon?

Uppenbarligen tycks du ju ha den åsikten att det är fritt tram att använda andras bilder, visserligen med den krystade undanflykten att länka.

Sedan kan man ju undra över varför du var så infernaliskt snabb med att ta bort det du skrivit i din blogg. Bara det talar ju emot dig.

Du är dryg och det tycker jag suger.
Det första du skrev i denna kommentar är så lågt att jag inte ens orkar bry mig om att svara på det. Hört talas om sandlådenivå?

Jag har inte tagit bort inlägget, det är lösenordsskyddat... jag vill ha kvar det då jag tycker diskussionen är intressant... Jag hade bara ingen lust med dryga kommentarer likt dina, det räcker med dom här.

Jenny: Då skall nog ta och fundera på om du inteockså är dryg och "suger" (vad fanken det uttrycket nu står för på hederlig svenska!)

Tack och farväl!

Men snälla människor

Med risk att låta både otrevlig, dum och naiv:
Snälla, kan vi inte bara släppa disskutionen?

Om det Jenny här gör är ett allvarligt lagbrott så kommer hon antagligen ställas till svars för det och betala dyrt. Dessutom får hennes rykte som seriös fotograf sig en törn. Personligen tycker jag det är illa nog.

Ni får gärna rätta mig om jag har fel (jag kan både vara känslig och paranoid) men jag har lite svårt att tro att ni som är av den åsikten försöker "rädda" Jenny från detta grymma öde med tanke på tonen i samtalet. Om det var meningen att lära eller läxa upp så tror jag hon, och alla andra som flyttar runt bilder i cyberspace, har fattat poängen. Det inkluderar mig, jag är en mycket slarvig och oansvarig person som inte har tagit mycket hänsyn till upphovslagen på mig personliga blogg.

Om det visar sig att det nu INTE är ett allvarligt lagbrott (jag vet, jag vet... svårt att tänka sig. Men alla som har fantasi kan ju försöka sig på det) så har alla i den här tråden, från båda sidor, slösat en massa dyrbar tid till att tjafsa om något helt i onödan. Tid som man kunde använt till mycket trevligare saker.

Det är påsk. Man kan unna sig lite och träffa kära vänner istället.
Tänkte jag.
Själv har jag precis kokat ett ägg, det är trevligt. Mycket protein.

Ska vi inte göra det och lämna saken till sitt öde istället? Jag tror inte vi kan komma längre i den här frågan, i det här forumet, utan experthjälp och inte ens då. Det finns alltid kryphål och folk som har som yrke att hitta dom.

Kärlek, kycklingar och stulna fotografier åt folket!
Glad påsk önskar jag alla trevliga konstnärer.
De som inte tillhör den skaran kan gott gräla vidare

Hamburgers: Cornerstone of any nutritious breakfast

öh fattar typ ingenting? finns det nån länk så man kan se var det här bråket började eller flyttar alla konflikter hit till fotosidan så att det snart är fylt av israeler och palestinier som bombar varandra med medelanden?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar