janc
Aktiv medlem
JanOlofHärnström skrev:
...Om man t.ex får välja mellan att lägga sin bild i två olika pooler. En pool där man också förbinder sig att kommentera andra bilder, eller en pool som fungerar som det är idag. Om man får välja så är det ingen begränsning. Det är snarare en utveckling av fotosidan.
...
Visst kan man ha en funktion som innebär att vissa bilder bara är tillgängliga för den som själv uppfyller ett antal krav t.ex att lämna en viss mängd kommentarer. Det blir ju i praktiken ett filter som innebär att de bilderna inte visas för alla. Det jag inte får grepp om är hur man ökar mängden kommentarer genom att minska den potentiella publiken...
Tillkommande problem är hur dessa krav ska formuleras och följas upp. Krav på att kommentera alla andra bilder? Först en kommentar för varje bild man vill lägga upp (hur kommer mnan då igång..)? o.s.v.... Som amen i kyrkan kommer den funktionen att följas av en diskussion om krav på viss kvalité på kommentarerna därför att kommentarer av typen "Bra!" kan uppfattas som en "nödkommentar" för att man vill lägga upp en egen bild o.s.v.
Inte så att jag är motståndare till förändringar - inte alls! Men jag tvivlar på att begränsningar är rätt väg att gå....