Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Åsikter ang. beg. MacbookPro - 2008

Produkter
(logga in för att koppla)

JonisBader

Aktiv medlem
Hej,
jag tänkte köpa en macbook pro 15", förra årets modell.
Det är 250 gig hdd, 4gb RAM (Allt är officiellt apple tillägg från när datorn inhandlades från apple. orginal var 200gig och 2gg RAM) samt MATT skärm och cirka 2 år kvar på applecare.

en ny macbook pro 15" kostar ju 18-19000.

Hur mycket är den gamla datorn värd? Hur står den sig mot den nya macbooken prestandamässigt sett? Det är ju ungefär samma då gissar jag på.

plus att det är applecare i två år och MATT skärm.

Är den värd 16 000? Vad skulle ni ge för den?

/ Jonis

Hej,
jag tänkte köpa en macbook pro 15", förra årets modell.
Det är 250 gig hdd, 4gb RAM (Allt är officiellt apple tillägg från när datorn inhandlades från apple. orginal var 200gig och 2gg RAM) samt MATT skärm och cirka 2 år kvar på applecare.

en ny macbook pro 15" kostar ju 18-19000.

Hur mycket är den gamla datorn värd? Hur står den sig mot den nya macbooken prestandamässigt sett? Det är ju ungefär samma då gissar jag på.

plus att det är applecare i två år och MATT skärm.

Är den värd 16 000? Vad skulle ni ge för den?

/ Jonis

en ny med 250GB och 4GB RAM kostar ju knappt 18000:- och då har du ju ett års garanti. De nya går dessutom att bygga ut till 8GB RAM i framtiden när de minnesmodulerna blir billigare. Du får bättre batteritid och ännu stabilare unibodychassie. Skall du ha applecare så är det 3500:- till.

Den gamla datorn du är spekulant på har den det "dubbla" grafikkortet? i så fall kanske den skulle vara värd 16 000. Det är väl den med svart kant runt skärmen vi pratar om. Den gamla aluminiumfärgade är INTE värd så mycket.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto