Terjes svar när hans Lodjurs bilder blir ifrågasatta
Och de vill se original filerna
"Det gäller att hitta en tid som passar oss båda, så det är orsaken. Sedan gäller det också för mig att lugna ner allt, tänka till klart i allt detta, lyssna in råd från ett antal experter - allt för att när bevisföringen kan redogöras att det blir på bästa sätt.
I mellantiden håller jag mig från diskussioner, spekulationer, konspirationer, lynchmobb mm.
Det som blir fel i allt detta är inte bilderna i sig själv, utan alla andra som hakar på och som mer eller mindre väntat på att få sätta dit mig.
Är man framgångsrik på olika sätt är det vanligt att det dyker upp personer som inte gillar mig av en rad olika anledningar. Dessa personer hakar ju också givetvis på, som såkallade experter.
Det gäller för mig att hålla huvudet kallt, vilket jag inte gör just nu. Och när jag inte fungerar normalt, då är det viktigt att jag lugnar ner mig - så att jag kan ta tag i detta när hjärnan börjar fungera igen.
Sedan får jag inte bli påverkad i allt det andra jag gör; mina kurser, föreläsningar, ansvarsområden för beslut i olika sammanhang.
Det jag blivit anklagad för är mycket allvarligt. Det finns redan en lång rad "experter" som har klara lösningar på hur jag ska göra. Men det är ju inte så. Då kommer det hela tiden dyka upp en ny bild, och en ny bild, och en ny bild etc, som behöver redovisas för mobben.
Så fungerar det inte i min värld. Det är inte mobben som ska gå vinnande ur detta.