Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Menar du att inom konstgenrerna är det OK att ljuga och lura sin publik?
Kan du berätta för mig en enda konstnär som idag svär vid ngn slags allmän sanning? Nä,, i den tid vi lever och skapar i så bestämmer var och en konstnär vad sanning är. Den tid är förbi när det fanns en uttalad sanning inom konsten. Sokrates skulle gråta över vår sanningslösa tid.
Vi fotografer är ett traditionsbundet folk, genom sanningen som finns (alltså förväntas finnas) i våra bilder.
Men Terje har inte sagt att han skapar utifrån 100% konstnärliga grunder. Han gränsar till konsten men hans valda forum (alltså den arena han visar sig i med sina bilder) tillhör konventionella fotografiska arenor.
Jag menar inte att Terje absolut måste gå en konstnärlig väg även om det hade varit den enkla vägen,, jag tror numera att han skulle kunna "komma igen" Om han kom med ngt helt nytt, en ny fräschhet.. men hans liv var ju hans bilder och bilduttryck och nu har han ju fullständigt bajsat på sitt eget ben.
Tror det krävs typ 100% förnyelse .. eller ett tydligt fortet in i konstens arenor för att han skall kunna komma vidare. (att komma vidare är INTE att föreläs om fusket och bildkultur hit och dit!!)