vbg_snake
Aktiv medlem
Terje lyckas göra mer skada för sig själv på sin egen blogg än vad Herje gör. För övrigt så tycker jag Herje är lysande och väldigt rolig
Det där var faktiskt ett klockrent inlägg.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Terje lyckas göra mer skada för sig själv på sin egen blogg än vad Herje gör. För övrigt så tycker jag Herje är lysande och väldigt rolig
"Skulle det eventuellt bli en framtida utställning med de manipulerade lodjursbilderna, då kommer fotograferna till lodjuren också bli arvoderade. Detta är viktigt för mig! Oavsett vad nu andra skulle spekulera i."
He he. Skitsnack.
Men om det inte blir en utställning, så blir det alltså inga pengar för upphovsmännen av de bestulna bilderna. Inte för att det skulle bli det, hursomhelst.
Frågan för mig är vem och varför någon skulle bemöda sig att gå på en utställning av den uppdiktade lodjursfamiljen och andra bilder.
Parodisk blogg eller inte; den följs nog mest av de som är intresserade och fascineras av den här frågan och förmodligen har sin åsikt klar.
Så för den stora massan, det vill säga de som för alltid kommer att förknippa lodjursbilder med klipp och klistra-teknik, gör det nog varken från eller till med en parodi.
Sidan baseras på ett generellt tema som det länkas till från sidan, samma tema som Terje använder.hmm, undrar om den sidan är ett intrång i TH:s upphovsrätt. Det är ju ett uppenbart plagiat av hans hemsida.
Som jag har fösrstått lagen om upphovsrätt är även hemsidors utformning skyddad.
Petter ...
hmm, undrar om den sidan är ett intrång i TH:s upphovsrätt. Det är ju ett uppenbart plagiat av hans hemsida.
Som jag har fösrstått lagen om upphovsrätt är även hemsidors utformning skyddad.
Petter ...
En sak jag för mitt liv inte kan begripa...
"Det finns till och med de som vill att jag ska sluta erbjuda expertgranskning av de bilder jag publicerar i bloggen – för att det är patetiskt! Jag är patetisk när jag vill redovisa, när jag vill visa fram bilder som ifrågasatts på olika sätt – för att visa att bilderna är äkta."
Hur i hela friden kan TH tro att någon skulle vara intresserad av att "expertgranska" bilder som TH själv har valt ut för granskning?
En liknelse skulle kunna vara att en redan dopingfälld friidrottare erbjöd sig att själv lämna in egenhändigt tagna urinprover för analys för att på något sätt bli rentvådd i efterhand. Det skulle WADA vara måttligt intresserade av.
Terje, en granskning blir seriös bara om expertgranskaren själv får välja fritt bland bilderna i ditt bildarkiv. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Satiren är ibland träffsäker och ändå mestadels oförarglig. Fick mig ett par goda skratt, framförallt när jag läste kommentarerna. Kan hålla med om detta är något Terje bör tåla, med fem veckors distans till hela affären.
Mer citat från THs blogg:
Däremot vet jag att jag inte tagit emot en enda krona för någon manipulerad lodjursbild! Och bilderna publicerades i min blogg. Publicering i Jönköpingsposten, Natur & Foto och Camera Natura är ej arvoderade.
Terje, du borde förstå att det är tämligen ointressant huruvida du fått arvode för bilderna. Det enda intressanta är ju om du själv har betalat marknadsmässigt arvode till de fotografer vars lodjursbilder du har använt. Det säger du inte ett knyst om.
oktober 9, 2011
"Jag kommer ta en paus här i bloggen för att samla tankarna, men också för att fokusera på annat."
Nytt inlägg oktober 10, 2011
....Han vet ju inte vilket ben han skall stå på. Kontrollbehovet är alldeles för stort. TH kommer att följa denna tråden och även satirbloggen i detalj.
Enligt honom har han ju fått väldigt attraktiva erbjudanden... varför inte lägga energin på dem om de fanns?