Lars Johnsson
Aktiv medlem
Det är inte bara Terje som inte ger sig. ICA ljög så länge det bara höll och säljer mer köttfärs än någonsin.
Och du vet att ICA säljer mer köttfärs idag än tidigare
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bara Terje som inte ger sig. ICA ljög så länge det bara höll och säljer mer köttfärs än någonsin.
Jag har konsekvent framfört åsikten att spekulationer om bakomliggande orsak är både osmaklig och ointressant. Jag må ha skrivit detta på lite olika vis. Men budskapet och min ståndpunkt har varit konsekvent.
Jag ogillar drevet som pågår. Jag ogillar de personliga påhoppen. Men jag uppskattar kartläggningen av fakta och faktiska händelser.
Petter ...
Så du menar att Terje skulle kunna komma tillbaka och sälja mer köttfärs, ursäkta fotografier, än någonsin?
Jag har konsekvent framfört åsikten att spekulationer om bakomliggande orsak är både osmaklig och ointressant. Jag må ha skrivit detta på lite olika vis. Men budskapet och min ståndpunkt har varit konsekvent.
Jag ogillar drevet som pågår. Jag ogillar de personliga påhoppen. Men jag uppskattar kartläggningen av fakta och faktiska händelser.
Petter ...
Va inte så säker på det. Mode å trender kan va hur knasiga som helst.
Ett tu tre så blir "terjade" bilder en ny nisch inom fotografin.
Ropa inte hej innan alla vatten runnit under broarna ;-)
ThomasR
I historien finns det många fall där konstnärer begått allsköns brott och vidrigheter och fortsatt sälja, ju mer skandalomsusad desto bättre har försäljningen gått.
Om Terje kommer att sälja mer eller mindre är något som varken du eller jag har en aning om och jag avböjer att spekulera.
Däremot känns det som den ilska som genomsyrar vissa i denna tråd inte har något konstruktivt syfte. Det påminner om när mobbarna skall spöa något barn på skolgården, ingen vågar säga ifrån, för då riktas mobbarnas ilska mot dem istället.
Vi vet vad Terje har gjort och vi vet snart allt om alla i hans omgivning. Anledningen att jag hänger kvar här är att jag hoppas på någon form av utveckling av frågan, men nu verkar det mest vara allmän skitspridning som gäller.
I historien finns det många fall där konstnärer begått allsköns brott och vidrigheter och fortsatt sälja, ju mer skandalomsusad desto bättre har försäljningen gått.
Så du menar att Terje skulle kunna komma tillbaka och sälja mer köttfärs, ursäkta fotografier, än någonsin?
Eftersom han hade haft stora ekonomiska problem under lång tid trots en ännu längre karriär som mycket framstående naturfotograf, så verkar det ju inte vara några enorma ekonomiska värden som förstörts pga skandalen. Att hans inkomst kan tänkas ÖKA pga skandalen är alltså inget otänkbart scenario.
Den stora massan är inte lika upprörd över detta som fotografskrået, och det är nog en liten minoritet som skulle uppröras över att han skriver en biografi och på så viss profiterar på sitt eget fusk. Morgonsofforna kommer med all säkerhet.
I Det påminner om när mobbarna skall spöa något barn på skolgården, ingen vågar säga ifrån, för då riktas mobbarnas ilska mot dem istället.
.
En kartläggning av fakta, ja, det är väl det de flesta inläggen handlar om i grund och botten. Men så länge inte T inte lyfter på locket så fortsätter letandet och gissandet.Jag har konsekvent framfört åsikten att spekulationer om bakomliggande orsak är både osmaklig och ointressant. Jag må ha skrivit detta på lite olika vis. Men budskapet och min ståndpunkt har varit konsekvent.
Petter ...
Om Terje kommer att sälja mer eller mindre är något som varken du eller jag har en aning om och jag avböjer att spekulera.
Däremot känns det som den ilska som genomsyrar vissa i denna tråd inte har något konstruktivt syfte. Det påminner om när mobbarna skall spöa något barn på skolgården, ingen vågar säga ifrån, för då riktas mobbarnas ilska mot dem istället.
Vi vet vad Terje har gjort och vi vet snart allt om alla i hans omgivning. Anledningen att jag hänger kvar här är att jag hoppas på någon form av utveckling av frågan, men nu verkar det mest vara allmän skitspridning som gäller.
Och varför var herrn så tyst alla år när Terje mobbade de som vågade säga emot och när han själv mobbade en ung konstnärstjej, GG och många andra, luktar dubbelmoral på långa vägar !!
Och varför var herrn så tyst alla år när Terje mobbade de som vågade säga emot och när han själv mobbade en ung konstnärstjej, GG och många andra, luktar dubbelmoral på långa vägar !!
En kartläggning av fakta, ja, det är väl det de flesta inläggen handlar om i grund och botten. Men så länge inte T inte lyfter på locket så fortsätter letandet och gissandet.
Men i tidigare inlägg av dig (nr 2954) så skrev du att man inte får skriva om det man inte sett själv, eller vet något om. Tycker det motsäger vartannat.
Därför att jag inte visste något, jag tillhör kategorin som inte känt till Terje förrän nu. Hur kan det vara dubbelmoral? Hur kan du anklaga mig för dubbelmoral?
Alla som tycker att det finns osunda inslag i denna debatt skall på något sätt smutskastas, eller hur?
Johan. Skandalomsusad och ev mytomani, behöver inte vara samma sak.
Vilka fotografer känner du till som fått långvarig framgång med hjälp av lögner/bedrägeri? Börja räkna upp... klara färdiga NU!
Alltid trevligt med folk som backar upp sina påståenden.
Därför att jag inte visste något, jag tillhör kategorin som inte känt till Terje förrän nu. Hur kan det vara dubbelmoral? Hur kan du anklaga mig för dubbelmoral?
Alla som tycker att det finns osunda inslag i denna debatt skall på något sätt smutskastas, eller hur?
Petter ...
Jag menar att varken du eller jag vet hur det kommer att gå för Terje. Den stora majoriteten svenskar och nästa alla i resten av världen har ingen aning om ven han är och vad han gjort. De människor som står utanför de forumdebatter som pågår vet bara att Terje har mixtrat med några bilder och att det är något som nästa alla gör nuförtiden.
Du kräver att jag skall räkna upp fotografer; jag har inte nämnt något om fotografer. Vad har du för rätt att kräva att jag skall göra något NU!?