Annons

Åka till Hurgada, tips tack :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Tjena, jag drar till Hurgada om en vecka och vill gærna ha førslag på trevliga stællen att fota på. Inte bara dær utan æven stællen som man kan ta sig till med en dag (lr två)sresa. har ingen aning om vad som finns dær. Har hørt dykningen ær bra så jag ska køpa en undervattenskaera på flygplatsen. Min k10d tænker jag inte krænga på en fotopåse! :) Har bara 18-55 mm glugg. Ev ett 50-200mm också, beror på om det kommit.

Tack på førhand

Just i Hurghada vete sjutton om det finns så mycket spännande (säger jag som naturfotograf), men du kan ju alltid fota människor och gatuliv. Dykning/snorkling är som sagt fantastiskt! Vi åkte iväg på en busstur till Luxor och så kan man ju dra till pyramiderna också.

Hej

Kom tillbaka från Hurgada i torsdags efter en kanon vecka. Vi var iväg på 2 busstrurer till Luxor och Kairo. Du får nog mera information där nere. Missa inte Kario och Luxor!!!

Tycker att det inte finns så mycket att plåta i själva staden om du inte åker ner till gamla delen på kvällarna. Det mesta av Hurgada är byggarbets plats åt nya lyx hotell.

Om du gillar att dyka eller snorkla och plåta fiskar så är Hurgada perfekta målet. Om jag själv skulle köra med undervattens hus så skulle jag nog rekomendera analog kamera för skulle det läcka så är analoga kameror billiga i inköp.....

Det finns små fotobutker som du kan lämna in bilder för framkallning i nästan varje hörn och vi hadde en fotobutik på hotellet. Betalade 40 Egyptiska pund för negativ framkallning och scanning (Kodak).

Själv köpte jag en analog undervattens kompakt kamera Canon WP-1 för 1000kr (ny på Photax) och ska idag hämta dom sista bilderna från labbet idag. Har inte provat att ta bilder under vatten med den kameran innan så det ska bli spännande.

Resultatet av engångs undervatten kamerorna är inte så bra men dom finns att köpa överallt i Hurgada. Glöm inte att pruta.

Senast ändrad:
När jag var i Hurghada och dök, så hyrde vi en bra kompaktkamera (med film) inklusive dykhus och blixt.
Fördelen är att det inte blir så dyrt, dom sätter i kameran i dykhuset (då slipper man själv ta risken att få ett hårstrå eller annat vid packningen med läckage som följd) och det blev riktigt bra bilder tack vare den externa blixten.

Var försiktig med maten på dykbåten, jag blev magsjuk 2 dagar pga den.

Annars är en av dom vanligaste smittriskerna för magsjuka att ta i smutsiga pengar (alltså inte svarta, utan bokstavligen smutsiga). Dom kan verkligen vara vidriga och vara en riktig smittkälla. Så tvätta händerna ofta.

aha. bra tips dær!

kommer att åka med tjejen och hennes førældrar men jag kan tænka mig åka till kario och eller luxor sjælv. hur lång tid tar det dit och vet ni tom pris?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar