Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ärr

Produkter
(logga in för att koppla)

Philippe

Aktiv medlem
Jag kommer att en bild på en person som har ett ärr på benen... Jag undrar hur man ska göra för att få ärret att synas mycket väl.

M.V.H.
Philippe

tack på förhand för eran hjälp
 
Min son har ett stort ärr i pannan och när han tex badar riktigt länge så läpparna blir blåa så blir även ärret blått. Så du ska kanske prova att kyla ner ärret med is eller något kallt.

/ Marcus
 
Eftersom du vill att ärret syns mycket väl gissar jag att ärret behöver fotograferas för försäkringsändamål?

Anlita isåfall en professionell studio/porträtt-fotograf för jobbet.
Vet av egen erfarenhet - försäkringsbolaget accepterade inte mitt egna foto, däremot så betalade de gladeligen kostnaden för den professionella fotografen (med mellanformat då, vet inte om det spelade någon roll).

//B

EDIT: Alla ärr syns väl; förstärkningar/modifieringar kan straffa sig dyrt; bolaget ger ersättning baserat på ärrets placering på kroppen samt dess längd - inte hur "kontrastrikt" det är.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.