Annons

Är tamron 17-50 nått för mig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bezze82

Avslutat medlemskap
Som topic lyder undrar jag om Tamron 17-50 är nått för mig?
Sitter på ett Canon 60mm 2.8 och Canon 18-135 som följde med min 7D .
Självklart varierar ju BEHÖVANDET beroende på vem som frågar och vad man ska med det till.
jag gillar att fota allt, utom fåglar, inte riktigt kommit dit än.
Favorit änsålänge är nog macro, därför lite mer pengar lagts på ett macro objektiv.
Men jag vill ha ett skarpt allroundobjektiv också med lite vidvinkel och har blivit tipsad om 17-50.
Är det en investering värd att göra eller borde jag klara mig på de jag har sålänge?.
Tackar för hjälpen.

Som topic lyder undrar jag om Tamron 17-50 är nått för mig?
Sitter på ett Canon 60mm 2.8 och Canon 18-135 som följde med min 7D .
Självklart varierar ju BEHÖVANDET beroende på vem som frågar och vad man ska med det till.
jag gillar att fota allt, utom fåglar, inte riktigt kommit dit än.
Favorit änsålänge är nog macro, därför lite mer pengar lagts på ett macro objektiv.
Men jag vill ha ett skarpt allroundobjektiv också med lite vidvinkel och har blivit tipsad om 17-50.
Är det en investering värd att göra eller borde jag klara mig på de jag har sålänge?.
Tackar för hjälpen.

Jag har en sån till min 7D och får mycket skarpa och fina bilder - gillar vidvinkeln (viss distortion som kan fixas i photoshop). Ljusstarkare än kitobjektiv. Lycka till!

Hej, jag köpte ett Tamron 17-50 för några månader sedan och det har jag varit väldigt nöjd med. Hade innan ett kitobjektiv 18-55 som presterade under förväntan. Tamronet känns skarpt och bra. Enda jag inte gillar är att man zoomar åt fel håll jämfört med canonobjektiv, men det är ju en vanesak. Jag kompletterar med fast objektiv Canon 50 mm/1,8 II som jag upplever som ännu skarpare på 50 mm, och så har det fördelen att vara mer ljusstarkt. Ska också köpa till telezoom 70-200/4,0L hade jag tänkt.

Men, hur som helst, nu kom jag nästan bort från ämnet, jag kan helt klart rekommendera Tamron 17-50/2,8. Man ser det inte sällan dyka upp här på köp och sälj på fotosidan. Där köpte jag faktiskt mitt begagnat till mycket bra pris.

Tackar för alla små inlägg. Alla verkar säga samma sak, att detta är en glugg som sitter på mestadels. Får nog ta mig en närmare titt i en affär. tack.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar