Annons

Är priskillnaden motiverad mellan 20D och 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)
martook skrev:
Sen finns det ju för övrigt en stor nackdel med 20D, och det är att den låter som ett tröskverk.

Ja, det var det första jag reagerade på när jag testade 20D. Det där väldigt osexiga, hårda och plastiga ljudet från slutaren... En bagatell kanske, men på nåt sätt lite synd...
 
AFE skrev:
sökaren är större på en del kameror.

På de flesta skulle jag vilja säga.

Hade 20D haft en bättre sökare så hade jag förmodligen ägt en nu. Nu blev det en annan med en, med DSLR-mått, bra sökare i stället men det hör nog hemma i en annan tråd.

20D har ungefär en likadan sökare som 350D fast, enligt vissa källor, av någon anledning lite mörkare (marginellt).

//larsa
 
FredrikArvidsson skrev:
Ja, det var det första jag reagerade på när jag testade 20D. Det där väldigt osexiga, hårda och plastiga ljudet från slutaren... En bagatell kanske, men på nåt sätt lite synd...

Det tycker jag inte är någon bagatell. Min nyinköpta DSLR av annat märke låter ännu mer. Jag är mycket nöjd med den för övrigt men irriterar mig på det hårda slammret från spegeln, 20D ligger ngt under i ljudnivå men inte mycket. Tror att 10D var tystare?

//Larsa
 
.Z. skrev:
Det tycker jag inte är någon bagatell. Min nyinköpta DSLR av annat märke låter ännu mer. Jag är mycket nöjd med den för övrigt men irriterar mig på det hårda slammret från spegeln, 20D ligger ngt under i ljudnivå men inte mycket. Tror att 10D var tystare?

//Larsa

d7dn låter faktiskt jävligt mycket... jag är mycket glad åt mitt "eleganta" och tysta slutarljud jag får med min 350d...
 
Jag lixom larsa sitter inne på kamera med barabriskt slammer från spegeln. 350 låter underbart när den tar bilder, men om ni har möjlighet så gör så här: Ta en 20d i handen, sätt på seriebildstagning och bränn av. Det ljudet slår det mesta under tjugotusen. Vill ni uppleva ännu härligare ljud, köp en ferarri 360 modena eller Mercedes sl55amg.

:)
 
Står också i valet och kvalet mellan D20 och 350D. Har tidigare Pro1 som jag som enda fördel ser den utvikbara skärmen. Med kameran på magen går det omärkligt att ta bilder. När kommer systemkameran med utvikbar skärm? Har någon provat EF-S 17-85/4-5,6 IS? Priset skulle bli detsamma med det objektivet tillsammans med 350D jämfört med bara 20D. Bildstabilisator låter lockande då jag ratar blixt utan gillar det svaga ljuset från glödlampor och stearinljus. För övrigt har jag flera Canonobjektiv från min gamla analoga EOS 10
 
JanneG skrev:
Står också i valet och kvalet mellan D20 och 350D. Har tidigare Pro1 som jag som enda fördel ser den utvikbara skärmen. Med kameran på magen går det omärkligt att ta bilder. När kommer systemkameran med utvikbar skärm? Har någon provat EF-S 17-85/4-5,6 IS? Priset skulle bli detsamma med det objektivet tillsammans med 350D jämfört med bara 20D. Bildstabilisator låter lockande då jag ratar blixt utan gillar det svaga ljuset från glödlampor och stearinljus. För övrigt har jag flera Canonobjektiv från min gamla analoga EOS 10

Du betalar väldigt mycket för bildstabiliseringen... den är mao inte speciellt bra optiskt om du jämför med tex sigma 18-50/2.8 som är känt som den prisvärdaste zoomen på marknaden för 1.6xfovcrop...
 
Det tänkte jag med på precis när jag hade fått min 20D. När man nu hör en 350D så låter den som en liten digital plastkamera, eller kameratelefon ;)

- Johan

FredrikArvidsson skrev:
Ja, det var det första jag reagerade på när jag testade 20D. Det där väldigt osexiga, hårda och plastiga ljudet från slutaren... En bagatell kanske, men på nåt sätt lite synd...
 
hailstorm skrev:
Du betalar väldigt mycket för bildstabiliseringen... den är mao inte speciellt bra optiskt om du jämför med tex sigma 18-50/2.8 som är känt som den prisvärdaste zoomen på marknaden för 1.6xfovcrop...
Är dom optiska prestandan på optiken dåliga menar du? Har du provat objektivet eller sett tester? Hm, kanske 20D med mina gamla objektiv är rätt val...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.