Jan vdV
Avslutat medlemskap
SunKi skrev:
Oj oj, nu lär det bli ett j**** liv..
/Björn - som inte har någon åsikt i frågan men föredrar analogt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SunKi skrev:
Oj oj, nu lär det bli ett j**** liv..
/Björn - som inte har någon åsikt i frågan men föredrar analogt.
Jan vdV skrev:
Skulle vara intressant att lyssna till vad t.ex Erik Malm och Terje har att säga i den frågan som har bra insyn i naturfotovärlden.
Jan vdV skrev:
Inom naturfotografin kommer nog F5:an och Canons motsvarigheter leva väldigt länge till.
Här på fotosidan tycks folk tro att digitalt brukas i alla led men faktum är att det inte finns många naturfototävlingar du kan tävla i med en digital bild.
Dom flesta proffsfotografer(pratar fortf natur)
använder forf analogt och fortsätter nog med det tills tekniken är ifatt(10-20 år kanske).
Skulle vara intressant att lyssna till vad t.ex Erik Malm och Terje har att säga i den frågan som har bra insyn i naturfotovärlden.
Terje skrev:
Jag kommer inte göra stora investeringar som är noll värda om en 5-6 år. Väntar då hellre till läget har förbättrats - både prismässigt och kvalitativt.
[/I]
julgus skrev:
Men att envetet hävda att digital teknik redan har ersatt analog film tycker jag är helt fel.
Nja, kameror är kameror och inte datorer. Med 110% sannolikhet kommer kamerorna att mogna mer och mer (vilket datorer inte ens KAN göra). Tillverkarna kommer desperat att försöka överträffa varandra, men med mycket begränsat mervärde för användaren.RawBeer skrev:
glömt bort vad snubben heter nu.
men ni har väll hört talas om :inom 18 månader så finns det nått som är dubbelt så bra.'
"inom datorvärlden"
jag tror att man kan aplicera detta inom digitalfoto oxå.
så i vilket fall som helst så kommer de digitala kamerorna att avlösa varandra rätt så fort. vilket medför att dom sjukner i pris, lika fort.
froderberg skrev:
Terje: Skulle du köpa en F6 om den kommer? Vad önskar du dig i så fall av den?
Jag förstår vad du menar. Men vad är alternativet i så fall, inom småbildsvärlden?Terje skrev:
Gillar inte Nikons utveckling på kameror... Fortsätter den som nu byter jag märke så småningom.
jimh skrev:
Jag förstår vad du menar. Men vad är alternativet i så fall, inom småbildsvärlden?
jimh skrev:
Jag förstår vad du menar. Men vad är alternativet i så fall, inom småbildsvärlden?
Men är det egentligen ett problem med tanke på begagnatmarknaden? Det torde väl knappast vara några problem att bunkra upp med ett gäng F3or så det räcker ett tag utan att bli utfattig.Terje skrev:
Finns inga vettiga kameror i framtiden finns egentligen enbart en lösning - sluta fotografera... *huff...*