Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är man idiot som byter till D7D?
- Trådstartare js1
- Start datum
js1
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
He,he kommer du kunna stå emot när A900 kommer till hösten då?
Vet inte, men då kanske jag kan lura på dig min gamla A700, slutarsvåger där!!
Kan samtidigt passa på att gratulera alla andra som går i köptankar på en A700. Vänta till slutet av Februari. Jag kan ge mig f*n på att den gått ner minst 1000.- tills dess nu när jag handlat.
Senast ändrad:
FlyerOne
Aktiv medlem
Det är väl inte alls omöjligt att A700:an gör då, men den kommer tyvärr ändå att ligga bortom mina ekonomiska ramar.
:-(
Hmmm, fast det gav mig en idé! Det borde ju innebära att begagnat-priserna på A700:an sjunker också. Kan du inte köpa dig en A900 när den dyker upp, så kanske jag kan skrapa ihop tillräckligt med kulor för att köpa din gamla A700...

Men jag vill ju i så fall trots detta absolut inte göra mig av med min klassiska, härliga D7D! Fast det kanske jag kan komma att tvingas till att göra i det läget.
Hmmm, fast det gav mig en idé! Det borde ju innebära att begagnat-priserna på A700:an sjunker också. Kan du inte köpa dig en A900 när den dyker upp, så kanske jag kan skrapa ihop tillräckligt med kulor för att köpa din gamla A700...
Men jag vill ju i så fall trots detta absolut inte göra mig av med min klassiska, härliga D7D! Fast det kanske jag kan komma att tvingas till att göra i det läget.
js1
Aktiv medlem
FlyerOne skrev:
Kan du inte köpa dig en A900 när den dyker upp, så kanske jag kan skrapa ihop tillräckligt med kulor för att köpa din gamla A700...
Hehe, fast jag har svurit, nästan med min hand på bibeln, att det här är sista kameran jag köper.
Det sved ordentligt med tanke på att den färdiga bilden i princip inte blir bättre än med D5D:n.
Det var helt och hållet känslan att hantera kameran och af:en som avgjorde bytet och attjag fick rätt hyfsat för den gamla.
KGS
Aktiv medlem
Nä, det ska nog mycket till för att se skillnad på en färdig bild i normalstorlek. Vad vi inte ser är hur många gånger oftare du sätter bilden tack vare snabbare o säkrare AF eller hur mycket du beskurit bort, nu när du fått större "slarvmarginal" med fler pixlar. O så ere ju onekligen en viss känsla att få packa upp en shiny and new kamera o leka loss.
Jag tror inte det blir din sista kamera *s*
D7D blir nog inte min sista, men den lär få hänga med till den inte funkar längre. Vore skoj om den kunde bli så där skönt sliten som gamla Nikon proffskameror kan vara efter några tusen år i fält. Däremot kan det ju hända att jag "behöver" en A900 eller nåt som backup en vacker dag *s*
Jag tror inte det blir din sista kamera *s*
D7D blir nog inte min sista, men den lär få hänga med till den inte funkar längre. Vore skoj om den kunde bli så där skönt sliten som gamla Nikon proffskameror kan vara efter några tusen år i fält. Däremot kan det ju hända att jag "behöver" en A900 eller nåt som backup en vacker dag *s*
ondjultomte
Aktiv medlem
D7Dan är speciell, A700 är mer korrekt. A700an har mycket bra färgåtergivning vid hög ISO dock.
Se http://photoclubalpha.com/2008/01/12/alpha-700-shoots-the-cirque-du-soleil/
Se http://photoclubalpha.com/2008/01/12/alpha-700-shoots-the-cirque-du-soleil/
js1
Aktiv medlem
js1 skrev:
Kan samtidigt passa på att gratulera alla andra som går i köptankar på en A700. Vänta till slutet av Februari. Jag kan ge mig f*n på att den gått ner minst 1000.- tills dess nu när jag handlat.
Vad var det jag sa. Cashback på 1800.-
18/1 köpte jag min så det sket sig med några pengar tillbaks.
http://www.sonycashback.net/sweden_products.html
KGS
Aktiv medlem
Hoppas du hunnit ta många värdefulla bilder innan priset sjönk. När jag köpte mitt A1-kit (det kostade mer än ett A700-hus för övrigt) så hade det gått ned med 3000 medan jag var på en kryssning. Och det var bara en 24-timmars! Men så var jag en av de allra första som fick A1 också... he he.
/kg, inte först med det senaste sen dess
/kg, inte först med det senaste sen dess
PerFogelberg
Aktiv medlem
Slut skriv A700 när den heter α700.js1 skrev:
SLUTA SKRIVA D700 FÖR BÖVELN!!!!
js1
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Slut skriv A700 när den heter α700.
Du får meddela detta till Sony så dom skriver rätt på sin hemsida:
http://www.sony.se/view/ShowProduct...sv_SE&imageType=Main&category=DSS+Digital+SLR