js1
Aktiv medlem
christianhylse skrev:
......
Om jag nu köper en D700 så kommer den.....
SLUTA SKRIVA D700 FÖR BÖVELN!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
christianhylse skrev:
......
Om jag nu köper en D700 så kommer den.....
christianhylse skrev:
Hur man än vrider och vänder på det
så är det kapitalförstöring att köpa elektronik nytt,
ja, att köpa det mesta nytt egentligen.
Min filosofi är (handlarnas dröm, kanske?)
att om jag vill ha någonting och jag har gnetat
ihop pengar så köper jag det.
Pengarna är till för att komma och gå, det mår alla
bäst av.
Däremot har jag en mer filosofisk inställning till mina prylar. Har seperationsångest.
Fast struntsamma, blir nog en A700 ändå, förr eller senare, tycker dock Sony skulle varit lite smartare
och satt ett pris på 9999 för huset. Då hade det nog
rasslat till. Stor skillnad mellan 9999 och 13 999.
Om jag nu köper en D700 så kommer den, min vana trogen att sjunka med (minst) 2 000 spänn samma sekund som
jag bekräftar köpet. Jo, så är det alltid när jag handlar elektronik.
Veckan efter jag köpte min 5D så hade Expert här i stan utförsäljning av sina 7D. Jag betalade 7 900 för 5D. Expert tog 3 999 kr för 7D. Halleluja, liksom.
Men det var ett annat läge då. K-M var körda och skulle rensas ut.
Gunnar D skrev:
Ja men för F*N, köp en D7D och sluta tramsa!
Kostar runt 4KKR sâ vad kan bli fel?
christianhylse skrev:
spännande diskussion,
har precis samma beslutsångest
sedan min 7D pajade förra veckan.
lutar ändå åt en A700, men jag funderar
också på vad jag får för dessa pengar
om jag letar fram en "ny" begagnad 7D,
en kamera jag verkligen tyckt om och som
jag ännu inte vill skiljas från. Är inte
mentalt förberedd.
Sten-Åke Sändh skrev:
Vad är det som pajat? Det kanske är värt att laga?
js1 skrev:
Hänger du inte med i trådarna Sten-Åke?
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=85529
Sten-Åke Sändh skrev:
...Det verkar lite som om Sony inte ens kommer lyckas med att få sin installerade bas att uppgradera i nån större utsträckning om man läser denna tråd. Det kanske bara är bra det så att trycket på priserna nedåt får verka ett tag. Tycker också 14.000 för ett hus varit väl högt sett till konkurrensen.
Det verkar räcka med att skicka in kameran och hänvisa till FFB-problemet. Men det är bättre att vänta med att skicka in den tills problemet faktiskt har uppstått - inte mycket point i att reparera ett fel som inte finns! Det är ju definitivt ingen ko på isen - gratisreparationsmöjligheten kommer ju uppenbarligen att finnas kvar under åtskilliga år framöver, närmare ett halvt decennium. Säljaren uppgav ju att felet bara hade uppträtt en enda gång, och eftersom detta skedde när han var ny på kameran så är det väl antagligen så att det var han själv som råkade göra något fel.js1 skrev:
...
Enligt säljaren hade Black-frame visat sig en gång när kameran var ny. Sen dess har han tagit ca 10.000 exp utan problem, (säger han).
Kan man bara skicka in kameran och hävda black-frame eller hur påvisar man det?