Annons

Är en ersättare till 350D på gång?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mjolle skrev:
Uppar en gammal tråd, verkar som att mitt "spider-sense" stämde! :)

Ja, det krävdes väl inte en raketforskare för att räkna ut det. Jag kan spå om en 500D med 12MP redan nu. Lanseras troligen till PMA2008.

Så, då är frågan, ska jag köpa en 400D nu eller vänta på 500D ??? ;p
 
Jeppe skrev:
Ja, det krävdes väl inte en raketforskare för att räkna ut det. Jag kan spå om en 500D med 12MP redan nu. Lanseras troligen till PMA2008.

Så, då är frågan, ska jag köpa en 400D nu eller vänta på 500D ??? ;p

Hehehe, klockrent.
 
Jeppe skrev:
Ja, det krävdes väl inte en raketforskare för att räkna ut det. Jag kan spå om en 500D med 12MP redan nu. Lanseras troligen till PMA2008.

Så, då är frågan, ska jag köpa en 400D nu eller vänta på 500D ??? ;p

Fantastiskt, jag bugar mig för din träffsäkra sarkasm.
 
Mjolle skrev:
Fantastiskt, jag bugar mig för din träffsäkra sarkasm.

Inte sarkasm, ber om ursäkt om du uppfattade det så. Men xxD och xxxD-serien har haft en "livstid" på 18 månader (+/- två månader). Själv trodde jag inte att den skulle heta 400D utan 500D och ha lika många pixlar, men vara billigare. Men detta ger utrymme för en ännu enklare DSLR från Canon xxxxD-modell. Kanske de håller på att utveckla en sådan. Det kommer förmodligen att öppnas upp en ny marknad för billiga enkla modeller. Både Pentax och Sony har gjort detta ganska klart. Både Nikon och Canon vill nog vara med och leka i det segmentet.

Förresten, blev det en 350D för 4 månader sedan?
 
Nej nej, ingen fara, jag skojade bara lite! :D
No hard feelings.

Priserna på vettiga systemare kryper verkligen ned långt idag! En spännande tid att vara fotointresserad.

För min egen del blev det en Nikon D50, det råkade vara den jag kunde få bäst pris på för tillfället, samt att den låg bättre i handen. Jag är väldigt nöjd hittills! Egentligen är det väl optiken man kan ha önskemål på, enligt det man hört av proffsen.
En EOS 400D hade ju inte varit fel dock, med tanke på sensorrengöringen och några extra mp, men hittills klarar jag mig fint.

Blir det byte, håller jag ju mig inom familjen så att säga. Kommer väl förhoppningsvis köpa ett objektiv eller två till, och det är lättare att "bara" byta huset.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.