Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är du beroende?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vanheden

Aktiv medlem
Efter att ha läst X antal trådar om hus, objektiv och tillbehör, kommer frågan... Är du beroende av fotoprylar?

Behöver du ständigt det senaste, nyaste?
Prioriterar du bort annat för dina fotoprylar?

Visst kan habegäret väckas hos oss alla. Hur svårt är det för dig att motstå senaste generationen hus/glugg/osv oerhörda tekniska framsteg? :)
 
Nej ! Jag köpte en Canon eos 30D i augusti, borde vara en av de sista tillverkningsserierna, presis innan 40D kom. Sparade flera tusenlappar på den affären, jag gav 9 000 kr mot en ny 40D som kostar 12 000 kr (jag vet, inte samma kamera, men nästan).

/ Erik
 
Inte det minsta. När det börjar rycka i köpbaguetten är det mest gamla grejer som drar, sånt som går för kaffepengar idag för att ingen använder det. Trots det brukar jag fundera ett par dagar och då går suget i regel över.
 
Ja, sjukt beroende av allt vad prylar heter. Inte bara foto.

Bättre att ha och inte behöva, än att behöva och inte ha!
 
På en del engelskspråkiga forum kallas det "GAS" - "Gear Acquisition Syndrome".

Måste se rätt roligt ut om man läser ett forum utan att veta vad GAS betyder: "GAS warning", "I got serious GAS", "Don't give me GAS like that!".
 
Jag köper inte längre nya prylar, men väl gamla;-) Det är mycket roligare att handla kufiska objektiv för en femhundring istället för det tiodubbla. Fast nu är jag nöjd för stunden. Något FF-hus (som jag verkligen vill ha) kommer jag ändå inte att ha råd med på några år, så det är bara att luta sig tillbaka och låta japanerna jobba arslet av sig för att släppa en trevlig kamera lagom till dess.
 
Yepp - skyldig !
Men dett händer att trånget går över innan man hinner bestämma sig...
...tills man leser nya recensioner och tester...
 
Makten skrev:
Något FF-hus (som jag verkligen vill ha) kommer jag ändå inte att ha råd med på några år,

Åååh, fan ibland önskar jag att jag vore svinrik, skulle vara så kul att uppfylla så många människors drömmar! Efter att jag uppfyllt mina egna såklart :)

Då skulle du få en D3 av mig Martin!

Skulle nog bli en o annan jorden-runt-resa till kompisar.. :) Haha! Vore svinkul!
 
Alltid roligt med nya prylar att lära sig.
Sen om dom är "növändiga" eller inte är en annan sak.
Ett "syndrom" jag lider av är dock att jag gärna
skaffar alla tillbehör som finns till det jag köpt så att det känns komplett,och det kan ju sväva iväg en del när man håller på med foto......
 
Vanheden skrev:
Efter att ha läst X antal trådar om hus, objektiv och tillbehör, kommer frågan... Är du beroende av fotoprylar?

Behöver du ständigt det senaste, nyaste?
Prioriterar du bort annat för dina fotoprylar?

Visst kan habegäret väckas hos oss alla. Hur svårt är det för dig att motstå senaste generationen hus/glugg/osv oerhörda tekniska framsteg? :)


Mest beroende av plånboken..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.