Annons

Är det någon som funderat kring försäkringar?

Produkter
(logga in för att koppla)

nimo

Aktiv medlem
Jag undrar om det är någon mer än jag som har funderat kring försäkringar? Jag satt och funderade på vad hemförsäkringen täcker vid tex resor eller utanför hemmet i största allmänhet.
Jag tog kontakt med mitt försäkringsbolag och dom talade om att om något händer i hemmet är man fullförsäkrad, minus åldersavdrag, för all utrustning. Detta gäller inbrott, brand osv. Om man tappar utrustningen eller får den stulen på resa så gäller helt andra villkor, då får man bara ersättning upp till 30.000kr. Om man som jag reser med en 5D + 2-3 L-objektiv så räcker inte detta långt. Jag fick nu en offert på en specialförsäkring för denna utrustning och den kostar nästa 5000kr per år.
Min fråga är alltså om ni har er utrustning försäkrad och kan rekommendera något bra bolag?
MVH
Niclas
 
Hej Johan,
Jo, tack det har jag och hittar ett antal trådar där alla verkar lika undrande som jag. Förutom dom som rekommenderar gefvert.
Nu kanske jag verkar snål men dom är lika dyra som mitt försäkringsbolag.
Tex om jag släpar med mig ett 5D hus och 3st L-linser så skulle deras försäkring kosta 5.7% av värdet per år.
Finns det inte någon som känner till något försäkringbolag som ser lite nyktert på detta? Jag kan tänka mig att betala 1500-2500 per år, men sedan blir det för dyrt, tycker jag.
 
Nu vet jag inte iofs vad dina objektiv kostar men kan du inte försäkra enbart dem? på 30000 blir det 1710 per år med gefverts försäkring. Då har du reseförsäkringen på kameran - förutsatt att det är en resa du är på.

mvh

//Mårten
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.