Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är det någon mer än jag som väntar på sigma17-70?
- Trådstartare Oscar.m.
- Start datum
Damm på sensorn
Aktiv medlem
Varför verkar nästan alla Sigma-objektiv lida av bakfokus/framfokus? Hade samma problem på mitt 28-70mm 2.8
Oscar.m.
Avslutat medlemskap
Nu vart man riktigt nervös.
Då är det säkert därför leveransen från fabriken dröjjer....
Hoppas att dom har fixat problemet!
Om det skulle vara problem,
är det någon som har haft problem med Hegethorns Foto AB?
Hoppas att dom inte börjar strula.
Det var ju trevlig personal jag pratade med iallafall.
mvh Oscar
Då är det säkert därför leveransen från fabriken dröjjer....
Hoppas att dom har fixat problemet!
Om det skulle vara problem,
är det någon som har haft problem med Hegethorns Foto AB?
Hoppas att dom inte börjar strula.
Det var ju trevlig personal jag pratade med iallafall.
mvh Oscar
kanelbulle
Aktiv medlem
Väntar också på mitt......beställde det från Dustin förra onsdagen.
Hoppas jag får det innan fredag ( skolavslutning )
Hoppas jag får det innan fredag ( skolavslutning )
Joi
Aktiv medlem
DaJ skrev:
Köpte mitt på scandinavian för 2-3 veckor sedan.
Funkat klockrent från första början. Jag är mycket nöjd med mitt..
--
DaJ
Har oxå havt mitt i 2-3 veckor och har inte märkt något problem med det.
Mina senaste bilder är alla tagna med Sigma 17-70mm.
Senast ändrad:
Maverik
Aktiv medlem
De tre sigma 17-70 jag testat på mitt 350d-hus (samt en kollegas 350d-hus) hade samtliga mycket backfocus, mest tydligt på 70mm. Man behövde inga speciella tester för att se detta... vilken oskarp optik tänkte jag först, tills jag såg att skärpan hela tiden låg en bit bakom...
sundis73
Aktiv medlem
Maverik skrev:
De tre sigma 17-70 jag testat på mitt 350d-hus (samt en kollegas 350d-hus) hade samtliga mycket backfocus, mest tydligt på 70mm. Man behövde inga speciella tester för att se detta... vilken oskarp optik tänkte jag först, tills jag såg att skärpan hela tiden låg en bit bakom...
Jag är inte så insatt i det men kan kameramodellen ha att göra med hur stor risken är för focusproblem med det här objektivet, eller hade jag bara tur?
Jag använder 30D och det verkar som att de flesta som upplever problemet har använt 350D
henrikf
Aktiv medlem
Spana in den här sidan: http://www.focustestchart.com/chart.htmloskarrr skrev:
Hur gör jag om jag vill testa objektivet lite seriösare? Ska väl finnas några tabeller man kan skriva ut va?
Icomore
Aktiv medlem
350D fokus knas...
Det är ofta man stöter på folk som har problem med back/front fokusering med 350D. Nu senast var det tillsammans med Canons nya EFS 17-55/2,8... jag tror det är nått vaj med flertalet 350D.
Testade Sigma 17-70/2,8 på min nikon D100 och det funkade perfekt! En synnerligen prisvärd Sigmaglugg helt enkelt, jag trodde inte att den skulle ge så bra färgåtergivning/kontrast, men coatingen verkar vara lika bra som Sigma skryter om i sina försäljningsbrochyrer.
/Daniel G
Det är ofta man stöter på folk som har problem med back/front fokusering med 350D. Nu senast var det tillsammans med Canons nya EFS 17-55/2,8... jag tror det är nått vaj med flertalet 350D.
Testade Sigma 17-70/2,8 på min nikon D100 och det funkade perfekt! En synnerligen prisvärd Sigmaglugg helt enkelt, jag trodde inte att den skulle ge så bra färgåtergivning/kontrast, men coatingen verkar vara lika bra som Sigma skryter om i sina försäljningsbrochyrer.
/Daniel G