Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det någon mer än jag som väntar på sigma17-70?

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar.m.

Avslutat medlemskap
Har sigma krux med sina fabriker eller?
Vad har ni fått för leverans besked?

mvh Oscar
 
Jag väntar på min, fast inte fån fabrik, utan från verkstan. Backfocus-problem :(
Testade tre olika objektiv i butik, alla samma problem...
 
Vilken verkstad fixar ditt bakfokus problem?
Undrade just hur det är med service på Sigmas objektiv i Sverige.
mvh Bass
 
Nu vart man riktigt nervös.

Då är det säkert därför leveransen från fabriken dröjjer....
Hoppas att dom har fixat problemet!

Om det skulle vara problem,
är det någon som har haft problem med Hegethorns Foto AB?
Hoppas att dom inte börjar strula.
Det var ju trevlig personal jag pratade med iallafall.


mvh Oscar
 
Fick min Sigma 17-70 igår och kör den på min 30D har inte vad jag märkt några problem med backfocus.
 
Köpte mitt på Scandinivianphoto Göteborg för ca 1v sedan, dom hade precis fått in objektivet då.
Backfocus? Hur testar mad detta lättast? Har inte upplevt att objektivet fouserar dåligt bara lite långsamt..

/Johan
 
Köpte mitt på scandinavian för 2-3 veckor sedan.

Funkat klockrent från första början. Jag är mycket nöjd med mitt..

--
DaJ
 
Väntar också på mitt......beställde det från Dustin förra onsdagen.

Hoppas jag får det innan fredag ( skolavslutning )
 
Skönt att höra att några är nöjda.
Men Scandinivianphoto har inga hemma för tillfället,
så jag beställde från Hegethorns Foto 100:- billigare.

mvh Oscar
 
Re: Är det någon mer än jag som väntar på sigma17-70?

Ja, faktiskt. Har tagit det stooora steget från Fd till D-EOS utan att ha någon EOS optik innan. Knallar runt med en 50 mm på kameran och känner mig en smula begränsad i vissa lägen. 17-70 var är du?
 
DaJ skrev:
Köpte mitt på scandinavian för 2-3 veckor sedan.

Funkat klockrent från första början. Jag är mycket nöjd med mitt..

--
DaJ


Har oxå havt mitt i 2-3 veckor och har inte märkt något problem med det.
Mina senaste bilder är alla tagna med Sigma 17-70mm.
 
Senast ändrad:
De tre sigma 17-70 jag testat på mitt 350d-hus (samt en kollegas 350d-hus) hade samtliga mycket backfocus, mest tydligt på 70mm. Man behövde inga speciella tester för att se detta... vilken oskarp optik tänkte jag först, tills jag såg att skärpan hela tiden låg en bit bakom...
 
Maverik skrev:
De tre sigma 17-70 jag testat på mitt 350d-hus (samt en kollegas 350d-hus) hade samtliga mycket backfocus, mest tydligt på 70mm. Man behövde inga speciella tester för att se detta... vilken oskarp optik tänkte jag först, tills jag såg att skärpan hela tiden låg en bit bakom...

Jag är inte så insatt i det men kan kameramodellen ha att göra med hur stor risken är för focusproblem med det här objektivet, eller hade jag bara tur?

Jag använder 30D och det verkar som att de flesta som upplever problemet har använt 350D
 
det kan vara som Johan säger att det är något med 350D som inte passar, har en 30d o det funkar bra på den.
Objektivet var testad på PZ med 350d o der funkade det bra????
 
Borde säkert inte vara alla 17-70 objektiv som strular med 350D. Jag hade säkert bara otur. Kanske tre objektiv ur samma "batch"? Hoppas nu bara att Tura kan justera objektivet rätt...
 
Jag har 350d + Sigma 17-70. Har iofs bara haft grejerna någon vecka men vad jag ser så fungerar allt bra...
Hur gör jag om jag vill testa objektivet lite seriösare? Ska väl finnas några tabeller man kan skriva ut va?
 
350D fokus knas...

Det är ofta man stöter på folk som har problem med back/front fokusering med 350D. Nu senast var det tillsammans med Canons nya EFS 17-55/2,8... jag tror det är nått vaj med flertalet 350D.

Testade Sigma 17-70/2,8 på min nikon D100 och det funkade perfekt! En synnerligen prisvärd Sigmaglugg helt enkelt, jag trodde inte att den skulle ge så bra färgåtergivning/kontrast, men coatingen verkar vara lika bra som Sigma skryter om i sina försäljningsbrochyrer.

/Daniel G
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.