Rapidhour
Aktiv medlem
Du får en snygg kaffekokare på köpet! ;-)
F-N, det skulle du ju sagt med en gång..he..he..Nu har jag precis slagit till på ett annan glugg på Blocket.se och då fick jag ett våffeljärn på köpet..he..he..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får en snygg kaffekokare på köpet! ;-)
Något man kan göra för att blåsa nytt liv i ett gamalt hus är att skicka in och få UV-filtret borttaget, så man kan riktigt schysta UV (inte undervatten!)-bilder utan att behöva sätta på mörka specialfilter på kameran. Då blir det en helt annat sorts kamera, med nya spännande användningsområden.
/Björn
Antar att du menar IR bilder?
/Stefan
Husen rasar (men tappar ingen funktionalitet egentligen) medan optiken behåller sitt värde ganska bra, särskilt i tredje hand så att säga. Köper du begagnat till vettiga priser är det som pengar på banken, men mycket roligare *s*
Jag föreslår då strategin att sälja i rätt ordning. Man säljer inte kamerahuset och det sista objektivet innan man sålt de "sega" delarna. Nu vet jag inte vad som går lätt i Canonsvängen, men (begripligt) svårsålda analoga Nikon kamerahus går lätt att sälja med enklaste tänkbara optik på sig. "Nakna" är de helt iskalla.
Mitt tips är Tradera.
Visserligen kan det verka riskabelt när buden inte kommer, men det brukar bli rätt bra priser till slut i alla fall. Vill man inte sälja till vilket pris som helst kan man ju antingen använda reservationsbud eller ett högt utgångsbud.
Ja och för att gardera sig ordentligt, så kan man ha sina objektiv i ett bankfack..he..he..
Sålde en 40D med mindre än 4K exponeringar för 4000 kr häromveckan. Den höll inte sitt värde så bra kan man säga Fanns förstås ingen svensk manual till den, men allt annat o nåt extra + originalkvitto (köpt i EU). Det var helt enkelt där marknadsvärdet låg.
Oavsett vad man tycker om att ens jättedyra prylar sjunkit i värde så får man ju antingen behålla dem eller acceptera vad folk vill betala. Jag kan faktiskt förvånas över att en del ligger kvar med annonser i månader. Då är priset helt enkelt inte rätt.
Optik håller ju sitt värde lite bättre, men även där blir det ju lite förluster. Särskilt på dem man köpt nya. Det verkar också svänga lite, ibland är en viss optik eftertraktad, nästa år helt "ute". Det tror jag är en effekt av forumdiskuterandet världen över