Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Är denna Contax 137 MD Quartz värd något?
- Trådstartare Thomas Gustafson
- Start datum
Stegge
Aktiv medlem
Ja, det är en utmärkt och slitstark kamera med två riktigt skarpa objektiv.
Om du inte har kamera och tycker det är ok med manuell fokusering så är detta ett mycket fint paket. Detta säger jag då jag själv har haft samma utrustning fast med den kraftigare blixten.
Sedan så bytte jag ut 35'an mot en 28mm och köpte till en 50/1,7 som jag fortfarande har, dock med ett Yashica FX-D-hus.
85'an är ett mycket skarpt porträttobjektiv som jag har använt mycket.
Om du inte har kamera och tycker det är ok med manuell fokusering så är detta ett mycket fint paket. Detta säger jag då jag själv har haft samma utrustning fast med den kraftigare blixten.
Sedan så bytte jag ut 35'an mot en 28mm och köpte till en 50/1,7 som jag fortfarande har, dock med ett Yashica FX-D-hus.
85'an är ett mycket skarpt porträttobjektiv som jag har använt mycket.
Thomas Gustafson
Medlem
Tack Stergios!
Jag har kamera men mycket mer morderna. Jag vet inte om jag kommer att ha någon användning för denna och funderar på om jag skulle sälja den. Får jag inget för den kan jag ju lika gärna ha den kvar.
Min farfar som har haft den var pedant och det värkar som om grejorna inte har användts mycket och är i bra skick. Va kan det vara värt?
Thomas
Jag har kamera men mycket mer morderna. Jag vet inte om jag kommer att ha någon användning för denna och funderar på om jag skulle sälja den. Får jag inget för den kan jag ju lika gärna ha den kvar.
Min farfar som har haft den var pedant och det värkar som om grejorna inte har användts mycket och är i bra skick. Va kan det vara värt?
Thomas
Mozo
Avslutat medlemskap
Ja var rädd om den utrustningen! Jag har också en 85:a till min S2:a. Underbart skarpt objektiv. Börja plåta med denna kamera och du kommer slänga alla annan utrusting! Nja...kanske inte...men Contax är ett fint märke ;-)
ca 8300 kr får du ge för motsvarande beg utrustning hos ffordes i Skottland
mvh
ca 8300 kr får du ge för motsvarande beg utrustning hos ffordes i Skottland
mvh
Thomas Gustafson
Medlem
Jag förstår vad du menar när du säger att den är värd mer för ägaren. Kanske får ha kvar den ett tag och fota lite med den.
Tack för alla svar
Thomas
Tack för alla svar
Thomas
J. Patric
Aktiv medlem
Tycker också att du ska behålla utrustningen och använda den, om så bara vid de "speciella tillfällena". Men om du till slut tycker att den inte är något för dig, så kan du ju sälja den till någon som just är ute efter de egenskaperna contaxgrejerna har.
För somliga är Nikon, Canon och Minolta som slipat glas medan Contax och Leica är diamanter.
För somliga är Nikon, Canon och Minolta som slipat glas medan Contax och Leica är diamanter.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Sätt in en annons på www.blocket.se och en på www.cyberphoto.se så får du snart veta vad paketet är värt. Tillgång och efterfrågan. Bli inte för besviken om priset dalar. Det är digitala grejor som efterfrågas i första hand.
Ev. får du vänta ut den rätta köparen, avvisa alla skambud.
Om du behåller kameran så finns det massor av fina objektiv eller extra kamerahus att tillgå. Både Yashica och Contax.
Ev. får du vänta ut den rätta köparen, avvisa alla skambud.
Om du behåller kameran så finns det massor av fina objektiv eller extra kamerahus att tillgå. Både Yashica och Contax.
Mozo
Avslutat medlemskap
Jag betalade 1300 kr för min 85:a i höstas. Vilket jag tyckte var ett bra pris för min plånbok, då jag studerar. Så lite mer än 4000 kr borde du allt få med rätt köpare. Nu är väl inte 137 MD deras mest eftertraktade hus men i alla fall...
Hade jag pengar skulle jag köpa paketet av dig bara för att ha som extra och som komplement till min helmnanuella S2:a. Jag är lite avis på dig som fått ärva det hela =) ;-)
mvh
Hade jag pengar skulle jag köpa paketet av dig bara för att ha som extra och som komplement till min helmnanuella S2:a. Jag är lite avis på dig som fått ärva det hela =) ;-)
mvh
Thomas Gustafson
Medlem
Tack alla ni som har gjort inlägg. Jag börjar tro att jag inte riktigt vet vad det är jag har!
Jag får ta och pröva kameran helt enkelt. Men det blir nog inte föran fram till sommaren.
Thomas
Jag får ta och pröva kameran helt enkelt. Men det blir nog inte föran fram till sommaren.
Thomas
Mats Öberg
Aktiv medlem
Thomas.
Om du nu har gett dig den på att sälja, så börja inte plåta med grejerna. Då vill du inte sälja dem sen´ du fått tillbaks bilderna från labbet.......
Om du nu har gett dig den på att sälja, så börja inte plåta med grejerna. Då vill du inte sälja dem sen´ du fått tillbaks bilderna från labbet.......
Proboarder
Aktiv medlem
85:an och 35:an e ju sugen på
skicka pris
skicka pris