Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Äntligen råd med digital systemkamera - men vilken?
- Trådstartare pesco
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Tog du inte i lite väl mycket nu? Jag skulle nog hellre förslå en Nikon D60 med ex en 16-85 VR. Alternativt köpa huset D60 och gluggarna Tamron 17-50 2,8 plus en Nikon 50 1,8.En Canon 5D mkII säljs i kit med 24-105 4L snart. Mycket bra grejor.
interpix
Aktiv medlem
Om du är betalande medlem finns en bra recention här av olika instegskameror.
http://www.fotosidan.se/cldoc/17963.htm.htm
Som bättre standradzoomrekommenderas Sigma 18-50/2.8 ,Tamron 17-50/2.8 lr de egna tillverkarnas betydligt dyrare motsvarighet.
Vidvinkelzoomar att fundera över Sigma 10-20, Tokina 12-24.
Olympus har också fina kameror och mycket bra optik.
http://www.fotosidan.se/cldoc/17963.htm.htm
Som bättre standradzoomrekommenderas Sigma 18-50/2.8 ,Tamron 17-50/2.8 lr de egna tillverkarnas betydligt dyrare motsvarighet.
Vidvinkelzoomar att fundera över Sigma 10-20, Tokina 12-24.
Olympus har också fina kameror och mycket bra optik.
pesco
Aktiv medlem
10 kan jag utan problem lägga, kanske upp till 15.
Jag fotar ungarna mycket, tidigare jobbet (mest fältarbete) och natur/resor. Bildkänsla finns (komposition, färg, kontrast) och nu vill jag lära mig det tekniska bättre. Förr fotade jag mkt m gamla systemkameran, m bra resultat, men sen gick den sönder.
Jag fotar ungarna mycket, tidigare jobbet (mest fältarbete) och natur/resor. Bildkänsla finns (komposition, färg, kontrast) och nu vill jag lära mig det tekniska bättre. Förr fotade jag mkt m gamla systemkameran, m bra resultat, men sen gick den sönder.
Palletheking
Aktiv medlem
För 15000 kr kan du med lite ansträngning få en 40D med en 17-55 2,8 IS. Blir hygglig vidvinkel. I övrigt så är det ett mycket bra kit och du får som sagt tillgång till IS. Sen har du också Nikons nya D90. Den ihop med en kitglugg (ex 18-70, 16-85) plus Tokinas välrenommerade 12-24 så saknar du inget.10 kan jag utan problem lägga, kanske upp till 15.
Palletheking
Aktiv medlem
Beror på vad du värdesätter mest. Ett rejält kamerahus med i första hand en optik eller ett billigare hus med två objktiv.Kollar upp...
Vad får man om man lägger sig kring 10-strecket då?
Palletheking
Aktiv medlem
Det första, så kan jag köpa till ett objektiv.
Jag skulle titta på tre modeller i första hand om du söker ett bra hus med tillhörande kitglugg. Canon 40D, Nikon D90, Pentax K20D. De säljs i olika utföranden. Min egen favorit i sammanhanget är nog Nikon D90 ihop med en 18-105 VR, kostar 10790 på Cyberphoto. Åk till någon Mediamarkt-butik och känn på kamerahusen.
RG
Avslutat medlemskap
http://www.blocket.se/vi/18449202.htm?ca=14_s
Väldigt prisvärd kombo. Om du är van vid gamla systemkameror är det denna du vill ha. Den har samma sensorstorlek som ett negatov så du kan smeta ut bakgrunden ordentligt om du vill.
Väldigt prisvärd kombo. Om du är van vid gamla systemkameror är det denna du vill ha. Den har samma sensorstorlek som ett negatov så du kan smeta ut bakgrunden ordentligt om du vill.
Ravestream
Aktiv medlem
i den prisklassen hade jag inte tvekat att ge mig på en Nikon D90, en 50mm 1.8D på det och någon zoomglugg så hamnar du på 10-12 tusen .
Men franförallt .. för som när du ska köpa bil, kän på den,testa den så att den passar dig, gå inte bara på vad andra säger.
Men franförallt .. för som när du ska köpa bil, kän på den,testa den så att den passar dig, gå inte bara på vad andra säger.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Är det verkligen en 50mm du skulle köpa för att fota ungarna inomhus inför julen?i den prisklassen hade jag inte tvekat att ge mig på en Nikon D90, en 50mm 1.8D på det och någon zoomglugg så hamnar du på 10-12 tusen .
Inte jag