ANNONS
Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
I listan över int. prog hittar jag bara Adobe Application Manager för datorn och Lightroom 5.
Och nej, jag har inget virus i datorn.

Bilagor

• 10288782_10152079193665933_7810700180126698860_n.jpg
    10288782_10152079193665933_7810700180126698860_n.jpg
    38.9 KB · Visningar: 34
I listan över int. prog hittar jag bara Adobe Application Manager för datorn och Lightroom 5.

Tror inte du har virus i datorn. Vad händer om du försöker installera programmet via länken jag skickade? Testa att avinstallera Application Manger, jag själv har inte det installerat och osäker på vad det används till.

Så där såg det ut för mig, när jag kom tillbaka efter några timmar så funkade allt.

Dock undrar jag, vad är det för skillnad på Photoshop CC (64-Bit) och Photoshop CC 2014?
Den sistnämnda är 32-bitarsversionen och har en annan splashscreen än Photoshop CC (64-Bit).
Photoshop CC (2014) frågar dessutom om jag vill "migrate presets" när jag startar den första gången. Se bild:

http://oi62.tinypic.com/fee7nr.jpg

Är det olika program?

Jag ser att de nya filtren "Blur-jada jada" bara finns i Photoshop CC (2014) och inte i Photoshop CC (64-Bit).

Någon som vet varför och vad det är för skillnad på programmen?

Jag ser att de nya filtren "Blur-jada jada" bara finns i Photoshop CC (2014) och inte i Photoshop CC (64-Bit).

Någon som vet varför och vad det är för skillnad på programmen?

Den första är 32-bit som bla inte kan hantera lika mycket minne. Det är den traditionella versionen men nuförtiden försöker man köra 64-bitars så mycket som möjligt. Filtren är unika för de två versionerna.

Den första är 32-bit som bla inte kan hantera lika mycket minne. Det är den traditionella versionen men nuförtiden försöker man köra 64-bitars så mycket som möjligt. Filtren är unika för de två versionerna.

Okej, men Photoshop CC (2014) har allokerat 11 GB av mitt RAM. Samma som Photoshop CC (64-Bit)
Finns där någon sida med skillnader på dessa två? Varför uppdaterar de 32-Bit-versionen och inte båda?

CC och CC 2014 är två olika program, precis som CS5 och CS6. Avinstallera CC om ni inte vill ha den kvar.

Edit: min CC 2014 är 64-bitar

Bilagor

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    12.1 KB · Visningar: 23
Senast ändrad:
Fy F---n vad jag är trött på Adobe. Har uppdaterat Photoshop CC 2014 och Lightroom till 5.5.
Men nu går inte Lightroom att starta varken på min stationära eller laptoppen.
Ikon finns på skärmen men inget händer när jag klickar på den. Vad är fel?
Photoshop och Bridge tycks fungera.

CC och CC 2014 är två olika program, precis som CS5 och CS6. Avinstallera CC om ni inte vill ha den kvar.

Edit: min CC 2014 är 64-bitar

Japp, ser det nu jag med.
Frågan kvarstår dock, jag betalar för ett program, varför två helt separata? Vad är skillnaden?

Japp, ser det nu jag med.
Frågan kvarstår dock, jag betalar för ett program, varför två helt separata? Vad är skillnaden?
Det fungerar precis som det alltid fungerat med Photoshop. När det kommer en ny version, installeras den parallellt med tidigare version. Om du har en massa plug-ins, macron eller andra tilläggsprogram till PS, kanske de inte fungerar med en ny version, och då har du möjlighet att köra den gamla versionen tills tilläggsprogrammen hunnit uppdateras. Du kan ju tänka dig vilket liv det blivit om den nya versionen skrivit över den gamla och inga plug-ins fungerade längre...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto