ANNONS
Annons

Äntligen nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen fått mitt Nikon 18 - 70 objektiv. Det ska bli skönt att slippa Sigma objektivet ( 18 - 50 )

( Kanske fel forum, vad vet jag men ett bra inlägg blev det )

ser fin ut. MEN det som jag tyckte va jobbigt när objektivet bara va 50mm va allt fipplande med att byta hela tiden.. nu ska det förhoppningsvis funka bättre.

Rodney skrev:
Nu har jag äntligen fått mitt Nikon 18 - 70 objektiv. Det ska bli skönt att slippa Sigma objektivet ( 18 - 50 )
Du får gärna lägga ut jämförelsebilder mellan de två objektiven...om du har lust och möjlighet.
Det skulle säkert vara av stort intresse för många att få se hur stor skillnaden är i praktiken.

Word!

Gjorde samma inköp i fredags!

Men jag behöll 18-50n eftersom jag ändå inte skulle få många kronor för det.

SH-101 skrev:
Word!

Gjorde samma inköp i fredags!

Men jag behöll 18-50n eftersom jag ändå inte skulle få många kronor för det.

Jag ska försöka få en 500ing för det :)

Men som sagt jag ska ta lite bilder med båda objektiven först och jämföra

Det är faktiskt rätt stor skillnad mellan sigma 18-50 och Nikkor 18-70. Men kanske lite svårt att redovisa här genom att lägga ut bilder. När man kör upp bilderna i full storlek´så syns det tydligt. Klart skarpare med Nikkoroptiken.

Varsågod och ladda upp valfria bilder och läsa
datan över varje bild....har ingen speciell testsida för dom olika objektiven. En del bilder är tagna med Nikon5700...en del med D70 Sigma 18-55..andra med...osv.

Häpp!

http://kent-helgesson.fotopic.net/

Glöm inte att scrolla ner tills du ser "full size"

Senast ändrad:
Som Kim sade så har jag en D70. Behöver just en bra vidvinkel. tänkte att 18-50 kan tänka mina behov. Men samtidigt så kanske det räcker med 17-35. Jobbigt att tänka!

Jag skulle vänta på tester av 18-50, det verkar ju lovande. Sigmas 17-35 däremot tillhör inte toppskiktet. Med tanke på att det är samma pris och 18-50 har bättre ljusstyrka och förmodligen är skarpare tack vare att det slipper teckna ut småbildsformatet så tror jag nog på 18-50 som det bättre köpet.

:´(

Jag som inte ens fått mitt 18-70 ännu.. suck.
Beställde i mitten av juli. Då fick jag ett lev.datum - slutet av juli. Men har ej fått det ännu. (från cyberphoto).
Lite knepigt, för de säger att de inte har fått nåt svar av Nikon ens när den kommer.. *snyfft*
De borde "låna" en glugg från de "kit" med D70 & 18-70 gluggen. :)

fredrik_hedman skrev:
:´(

Jag som inte ens fått mitt 18-70 ännu.. suck.
Beställde i mitten av juli. Då fick jag ett lev.datum - slutet av juli. Men har ej fått det ännu. (från cyberphoto).
Lite knepigt, för de säger att de inte har fått nåt svar av Nikon ens när den kommer.. *snyfft*
De borde "låna" en glugg från de "kit" med D70 & 18-70 gluggen. :)

Men beställ från något annat ställe så har du ju det på 2 - 3 dagar :) eller du kanske redan har betalat ? kräv leverans eller pengarna tillbaka direkt.

Jag beställde oxå ett 18-70 från Cyber för ett tag sedan. Jag väntade och väntade men inget besked. Såg sedan att Scandinavian Photo hade fått in på sitt lager så jag avbokade på Cyber och beställde från Scandinavian istället. Kom på några dagar.

Dock är jag ruskigt missnöjd med gluggen. Är inte alls så skarp som jag fått för mig att den ska vara. Att den är så pass ljussvag som den är är oxå tråkigt, men något jag visste om när jag beställde den. Kanske är jag för bortskämd med mina fasta gluggar?

Har iaf fäst blicken på den här nu. :D

:D:O:V:E: skrev:
Jag beställde oxå ett 18-70 från Cyber för ett tag sedan. Jag väntade och väntade men inget besked. Såg sedan att Scandinavian Photo hade fått in på sitt lager så jag avbokade på Cyber och beställde från Scandinavian istället. Kom på några dagar.

Dock är jag ruskigt missnöjd med gluggen. Är inte alls så skarp som jag fått för mig att den ska vara. Att den är så pass ljussvag som den är är oxå tråkigt, men något jag visste om när jag beställde den. Kanske är jag för bortskämd med mina fasta gluggar?

Har iaf fäst blicken på den här nu. :D

Undrar lite lätt vad du har för krav?? Jag har själv skaffat gluggen och är mer än nöjd. Har jämfört bilderna som jag tog med Sigmas 18-50 som följde med...en enorm skillnad...gör en riktig test ...

:D:O:V:E: skrev:
...

Dock är jag ruskigt missnöjd med gluggen (18-70mm). Är inte alls så skarp som jag fått för mig att den ska vara. Att den är så pass ljussvag som den är är oxå tråkigt, men något jag visste om när jag beställde den. Kanske är jag för bortskämd med mina fasta gluggar?

:D

Jag måste fråga eftersom "alla" mig inklusive är väldigt nöjda med objektivet, kör du det verkligen på en D70? Objektivet ska vara specialgjort för D70.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar