Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen har jag hittat hem till nikon d700

Produkter
(logga in för att koppla)
Rätt kul att läsa dessa trådar som startas för någon har hittat "hem" i djungeln av kameror och åsikter om dem och vill dela med sig av glädjen, och sedan steg för steg se hur tråden totalt ballar ur och blir mer och mer sandlåda ju längre bak i dem man läser. :)
 
Får man fråga vad det skulle vara för fel på just Digitalfotos tester jämfört med andras. Jag läser tidningen ibland och tycker den är helt ok. Men, seriöst alltså, varför klagar många på just den tidningen? Har dom kommit fram till någonting som ingen annan har gjort eller vad?
Mvh
JB

Det är inget fel på Digitalfotos tester. På en del låter det som om dom skulle ha plockat in en fotoamatör från gatan och bett denne att göra deras kameratester. Jag tycker det är bra att en tidning kan vara seriös och påpeka på att en kamera automatiskt inte behöver vara bättre för att det är en fullframe kamera. Likadant så var det med testen mellan D3 och D3x, dom hade väldigt svårt att hitta anledningen till att lägga ut skilllnaden på 30.000 mellan husen.

När de gäller Digitalfotos testutfall mellan D300 och D700 där dom påpekade att fördelen med D700 mest visade sig på mycket höga iso så tror jag nog mer på tidningens test än dom som påstår att tidningen och deras tester är bara skit.

jag skulle själv inte ha något emot att ha en D700, men jag tror nog inte att jag skulle märka någon större skillnad mot den D200 jag har, annat än vid högre iso och sämre ljusförhållanden.
 
Vilka är det du avser, och hur tillför du själv något med ovanstående?

Jag menar tonen och nivån från dig, Fredrik Erixon och andra när ni diskuterar piratbatterier mot originalbatterier. Läs tråden från början, så förstår du säkert vad jag menar.

Det här forumet har ibland en ton och nivå som är lägre än i stort sett alla andra seriösa forum jag varit med i!

En annan grej är lite konstig också, sist jag röt till för att folk förstörde roliga trådar tyckte du det var bra gjort.... Fast den gången var ju inte du med och diskuterade, men tonen är inte bättre nu!
 
Men du, intressant att du tycket D300 skiljer sig så mycket från D700?

Jag hade trott att det mesta var sig lik mellan dem, bortsett från FF, å lite till?


Jag har gått ner från d700 till d300 & skillnaden är markant....

var supernöjd med d700, men är näst intill lika nöjd med d300... t.ex så är iso-hanteringen inte grovt mycket bättre på d700... bara lite..

men, detta är ju min åsikt & dom som byter upp sig pga. ff gör ingen dålig affär...

mvh. Reine
 
Rätt kul att läsa dessa trådar som startas för någon har hittat "hem" i djungeln av kameror och åsikter om dem och vill dela med sig av glädjen, och sedan steg för steg se hur tråden totalt ballar ur och blir mer och mer sandlåda ju längre bak i dem man läser. :)

Hej,vi lever i en märklig värld=) jag trodde fotografer var ett trevligt folk,likt fiskare och båtfolk. Förhoppningsvis så är majoriteten det men utgår man efter FS forumet så är det mycket illa och finns inget att göra.
Mvh: Mika
 
Får man fråga vad det skulle vara för fel på just Digitalfotos tester jämfört med andras.
De vänder sig till nybörjare (hoppas jag), och det framgår tydligt att de inte har någon ambition att testa produkter på ett ingående sätt. Tidningen är utmärkt för nybörjare, men inte för folk som är intresserad av hur avancerad utrustning beter sig under dess normala användningsomständigheter.

När de gäller Digitalfotos testutfall mellan D300 och D700 där dom påpekade att fördelen med D700 mest visade sig på mycket höga iso så tror jag nog mer på tidningens test än dom som påstår att tidningen och deras tester är bara skit.
De glömde uppenbarligen det där med objektiv, i så fall. Nu har jag inte läst testet själv, men om det är i samma nivå som de brukar hålla så är jag inte förvånad.

Jag menar tonen och nivån från dig, Fredrik Erixon och andra när ni diskuterar piratbatterier mot originalbatterier. Läs tråden från början, så förstår du säkert vad jag menar.

Det här forumet har ibland en ton och nivå som är lägre än i stort sett alla andra seriösa forum jag varit med i!

En annan grej är lite konstig också, sist jag röt till för att folk förstörde roliga trådar tyckte du det var bra gjort.... Fast den gången var ju inte du med och diskuterade, men tonen är inte bättre nu!
Om du inte gillar "tonen" så föreslår jag att du använder ett annat forum. Ditt förra inlägg var för övrigt extremt mycket otrevligare än något annat tidigare inlägg i tråden.

Det är självklart att det blir en hård ton när någon uttalar sig negativt om saker den inte vet något om, eller till exempel låter veta att man är puckad för att man inte kastar bort onödiga pengar på originalbatterier. Det låter sig inte stå oemotsagt, förstår du väl?
 
Om du inte gillar "tonen" så föreslår jag att du använder ett annat forum. Ditt förra inlägg var för övrigt extremt mycket otrevligare än något annat tidigare inlägg i tråden.

Det är självklart att det blir en hård ton när någon uttalar sig negativt om saker den inte vet något om, eller till exempel låter veta att man är puckad för att man inte kastar bort onödiga pengar på originalbatterier. Det låter sig inte stå oemotsagt, förstår du väl?

Tja... Jag skulle låta det stå oemotsagt eftersom personen i fråga uppenbarligen inte går att diskutera med. Hade du väntat dig att det skulle bli en vettig trevlig diskussion när du svarade?

Ja, mitt inlägg var otrevligt. Tanken var att ni skulle inse att det inte är kul att läsa andras otrevliga inlägg.

Det här forumet är tillräckligt bra med mycket info, som t.ex. mycket du skriver och för det mesta tevliga medlemmar, (som t.ex en som gav mig några objektivlock, och hjälpte mig att fixa punkan på cykeln dessutom, Tack!) för att jag ska stanna, men ibland hittar man otrevliga diskussioner om löjliga grejer mellan folk som borde veta bättre.
 
Tja... Jag skulle låta det stå oemotsagt eftersom personen i fråga uppenbarligen inte går att diskutera med. Hade du väntat dig att det skulle bli en vettig trevlig diskussion när du svarade?
Nej, jag hade inte förväntat mig något alls. Om ingen opponerar sig så kanske någon får för sig att tro att Nikons originalbatterier är värda 3-400 kronor mer än tredjepartstillverkarnas, och det vore ju dumt.

Ja, mitt inlägg var otrevligt. Tanken var att ni skulle inse att det inte är kul att läsa andras otrevliga inlägg.
Det insåg nog de flesta redan innan.

Det här forumet är tillräckligt bra med mycket info, som t.ex. mycket du skriver och för det mesta tevliga medlemmar, (som t.ex en som gav mig några objektivlock, och hjälpte mig att fixa punkan på cykeln dessutom, Tack!) för att jag ska stanna, men ibland hittar man otrevliga diskussioner om löjliga grejer mellan folk som borde veta bättre.
Ja, det är tråkigt att de som borde veta bättre inte låter bli.
Den myckna informationens kvalitet är ju avgörande för forumets relevans, och då måste man naturligtvis mota bort felaktig och dålig information.

Tråden handlar om D700, så jag förstår inte riktigt varför man inte kan diskutera vad som helst som gäller den kameran.
 
Nej, jag hade inte förväntat mig något alls. Om ingen opponerar sig så kanske någon får för sig att tro att Nikons originalbatterier är värda 3-400 kronor mer än tredjepartstillverkarnas, och det vore ju dumt.

Nu är det så att jag har aldrig påstått att Nikons batterier skulle vara värda 3-400kr mer, men anser fortfarande att dom kan vara värda pengarna om det mot förmodan skulle bli något fel på kameran som beror på batteriet. Med piratnbatteriet får du inte ett nickel på Nikons garanti. För min del så betalar jag gärna 3-400kr mer för ett batteri och samtidigt ha den tryggheten som en garanti kan ge.

Jag har aldrig påstått att någon är puckad för att den personen inte köper orginalbatterier, men jag har själv blivit kallad för korkad och dum i huvudet som inte snålar in på batteriet, det är en väsentlig skillnad det.

Ni som håller på och kallar andra här i forumet för korkade, dumma i huvudet o.s.v ni visar bara vad ni själv är för en person. Ta och tänk lite innan ni skriver, det skulle inte skada.
 
Nu är det så att jag har aldrig påstått att Nikons batterier skulle vara värda 3-400kr mer, men anser fortfarande att dom kan vara värda pengarna om det mot förmodan skulle bli något fel på kameran som beror på batteriet. Med piratnbatteriet får du inte ett nickel på Nikons garanti. För min del så betalar jag gärna 3-400kr mer för ett batteri och samtidigt ha den tryggheten som en garanti kan ge.

Jag har aldrig påstått att någon är puckad för att den personen inte köper orginalbatterier, men jag har själv blivit kallad för korkad och dum i huvudet som inte snålar in på batteriet, det är en väsentlig skillnad det.

Ni som håller på och kallar andra här i forumet för korkade, dumma i huvudet o.s.v ni visar bara vad ni själv är för en person. Ta och tänk lite innan ni skriver, det skulle inte skada.
Jag har inte skrivit att du är puckad, men att jag tycker att det är puckat att betala 3-400:- i onödan. Om du inte tycker att det är onödigt så får du gärna betala. Jag tänker inte göra det, och att kameran kostar 25.000:- är inte något bra argument för att slösa bort ytterligare lite på ett dyrt batteri.
 
D700 och piratbatterier är jättebra, körde med pirat till d300 och den var drygare än mina original.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.