Annons

Ännu mer myror i huvet

Produkter
(logga in för att koppla)

cqdxcab

Medlem
nu fick jag ännu mer myror i huvet har haft nog svårt att bestämma mig om vilken digital systemkamera jag ska köpa och då släppte nikon den nya D90 men är de bättre att köpa en bra begad D2x,D2xs,D200,D300 istället för en ny D90 de är ju ungefär samma pris ?
 
Bildkvalitetsmässigt så är skillnaden med all säkerhet minimal mellan D300 och D90. Skulle inte välja att köpa någon av de andra kamerorna.
 
En fin begagnad D300 för samma pris som en D90, "Go for it" dom andra kan du glömma.

/kent

ja de är väl inte riktigt samma pris men skiljer bara nån tusenlapp och de är ju inte så stor skillnad hade nog köpt en d90 men är lite skeptisk att den inte är vädertätad de är de enda jag hakat upp mig på men förstår inte varför ingen som man pratar med inte gillar d2x,xs och d200
 
ja de är väl inte riktigt samma pris men skiljer bara nån tusenlapp och de är ju inte så stor skillnad hade nog köpt en d90 men är lite skeptisk att den inte är vädertätad de är de enda jag hakat upp mig på men förstår inte varför ingen som man pratar med inte gillar d2x,xs och d200

Där är inget fel på de kamerorna, men det har kommit så många nya i alla möjliga prisklasser som på många punkter är bättre än dem. Och det är mest rent handhavandemässigt och den mekaniska konstruktionen som de är bättre än de nya konsumentkamerorna, bildkvalitetsmässigt får du ingen fördel av att köpa dem.
 
... är lite skeptisk att den inte är vädertätad de är de enda jag hakat upp mig på
Man ska nog inte göra någon större sak av att semipro-kameror som D80/D90 och 40D/50D inte är "vädertätade". Visst, proffshus som 1D klarar förmodligen att stå oskyddade på ett stativ i ösregn i timmar. Men det är ju inte så att de andra kamerorna slutar fungera så fort det duggar lite.

Det är ytterst sällan någon t ex skriver på FS och berättar om kameror som krånglat på grund av regn eller smuts.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.