Annons

Ännu en liten idé om förändringar från mig..

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Det är kul att spåna på lite nya ideér/förändringar. Alldeles nyligen slog det mig att vi behöver en ny funktion här på fotosidan...

Problemet: Man har skrivit kommentar med betyg till en bild. Fotografen till bilden svarar med tack och ger samtidigt en liten personlig kommentar tillbaka inbakat i det där tacket. Men hur ofta återvänder man till bilder man har kommenterat tidigare och då tar del av den där lilla personliga "återkommentaren"? Om inte aldrig. så iallafall sällan. Det tycker jag är synd att behöva missa den delen av meningsutbyte.

Så därför är mitt förslag till en lösning av problemet så här:

Intill varje medlem (eller medlems kommentar och betyg) skulle det kunna finnas en ruta som fotografen kan kryssa i ifall denne skriver lite mer personligt riktade återkommentarer. Genom att kryssa i en eller flera medlemmars rutor skickar man som fotograf till en bild ett meddelande till betygsättarnas mejladresser. På så sätt får man som bildkommenterare lätt reda på om någon fotograf skrivit tillbaka med ett personligt riktat svar.

Vore inte det något som kunde vara praktiskt och värdefullt att använda sig av?


/JP
 
Jag hoppas inte jag missat någon sådan kommentar..kollar noga..men det kan ju hända ändå..så visst tycker jag det skulle vara bra :) mvh/Kim
 
Kim...

Det var just en av dina bilder som jag var inne och tog mig en titt på igen och där upptäckte att du hade skrivit en liten personlig "återkommentar" till mig.. :). Sånt får man ju inte missa!!

Hette bilden "Månlandskap" tro..?

Hmm..nej det gjorde den inte efter en snabb titt i dina album. "Månskens dimma" hette den ju. Återkommentaren var kanske inte jättepersonlig..men det var ju iallafall ett litet svar på den bildkommentar jag gav dig.. :)

/JP
 
Detta har jag också råkat ut för några gånger, det är synd för att det gör det svårare att få till en dialog mellan fotograf och betygsättare, något som kan vara väldigt värdefullt.

Ett annat sätt att lösa det hela på kunde vara att göra en likadan funktion som i forumet, att man får ett mail när någon har svarat med den lilla skillnaden att mailen bara skickas ut när fotografen själv svarat...

/Roger
 
Själv tycker jag det skulle vara lite jobbigt i längden att få drösar av e-mail med kommentarer på de bilder som jag har kommenterat, nu är jag väl inte den som kommenterar och ger betyg allt för mycket ;-) det ska bli bättring.
Men det finns ju en funktion "Bevakning" finns ju både för forumet och bilder så är det nåt man vill följa upp så klickar man i bevakning det brukar jag använda mig av funkar bra
 
Jo..men med den "bevakningsfunktionen" antar jag att man får meddelande varje gång ett nytt inlägg till just den bilden görs..!?. Och då kan det bli väldigt många (onödiga) mejl om nya inlägg gjorts. Vitsen med min idé är att du endast ska få ett meddelande när kommentaren är personligt riktad till dig.


/JP
 
Tycker Roger Jönssons förslag låter väldigt vettigt... fast då kan man ju få kryssa i själv på inställningar om man vill ha dom svaren eller inte på mailen.
 
Ok då vet jag vad du menar Jonas, jag tänkte bara att funktionen var väldigt snarlik annars :)
 
Jag använder listan över mina kommentarer för att återbesöka bilder och se om någon svarat efter min kommentar. I just denna lista kunde det stå hur många inlägg som tillkommit efter det inlägg som är listat (dvs ens eget). I mitt fall är det oftast 0 eftersom jag kommenterar gamla bilder som alla andra verkar ha glömt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.