FelixSwensson
Avslutat medlemskap
Hejsan.. Vill kunna ändra storlek på en massa bilder samtidigt.. Orkar inte öppna varje bild och spara om dom. Finns det några nedladdningsbara typ "macron" till photoshop för det här?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trracer skrev:
Jag brukar använda ACDSee till det, funkar finfint.
:O:V:E: skrev:
Annars är det ju enkelt att göra ett eget funktionsmacro i Photoshop och sedan göra detta genom en gruppering på alla bilder.
För att göra ett nytt funktionsmacro:
Öppna valfri bild. Välj "fönster/funktionsmacron". I macropaletten väljer du "skapa nytt funktionsmacro" (den lilla ikonen som ser ut som en pappersflik). Ge macrot ett namn och tryck sedan "spela in". Ställ in den storlek du vill att bilderna ska bli och klicka sedan "stoppa inspelning" (den lilla kvadraten).
För att sedan köra detta macro på alla bilder gör du så här:
Öppna upp alla bilder du vill ändra storlek på. Gå sedan in på "arkiv/automatisera/gruppera...". I fönstret väljer du vilket macro du vill köra och sedan mål, t.ex om du vill att Photoshop ska spara förändringen och stänga bilderna, eller "inget" om du vill ha kvar bilderna öppnade och sköta resten själv.
Proboarder skrev:
du, det där försökte jag fixa, i säkert 2 dagar. =)
eatfrog skrev:
irfanview. buslätt att ändra storlek på flera samtidigt. fungerar jäkligt bra.
dessutom, så blir kvaliten bättre än om du gjorde det för hand i photoshop (enligt min åsikt).
/Henri