Som visa har sett så köper jag alltid (Inom visa gränser) det bästa. Det är ett sätt för mig att veta att om bilden blir dålig är det endast min egen okunskaps fel. Samtidigt som jag endast spenderar mina pengar på kvalitet.
Jag betänker länge innan jag köper någon ny utrustning, detta inköp ligger iallafall 2-4 månader fram i tiden. Just nu har jag bestämt mig för detta:
LowePro Street & Field Lens case 4s
LowePro Top Load zoom toploader 65 AW
Manfrotto 055 XPRO B
Manfrotto 410 Växelhuvud
Soligor Stativväska Classic Line XL
Mitt blivande macro är till för rosen som jag alltid funnit facinerande. Jag har en inre bild som jag vill frambringa till en tavla i mitt hem, där i ligger det ovan planerande inköpet. Som slutligen ska kompletteras med ett macro.
Så som jag tänker är att om jag köper ett Nikon 105 VR kan jag alltid komma närmare och få mer detaljer än jag någonsin kan frambringa med ett 60mm. Samtidigt har jag möjligheten att med ett 105mm alltid backa längre bort och få samma "perspektiv" som ett 60mm. Samtidigt kommer mer ljus att kunna nå min ros med ett 105mm:s.
Jag vill endast använda mig av Nikons objektiv men just nu går mina funderingar till dessa ting:
1.Vad är skillnaden mellan den nya och gamla 105mm versionen bortsätt från VR? Då jag ej har behov av VR vill jag ej betala för det. Om nu det är den enda skillnaden.
2. Även om jag är en som vill hålla sig till Nikon kan jag ej necka att många fina ord har getts om Tamron 90mm. Det viktigaste för mig är alltid bildkvaliteten.
Som ni kanske märker behöver jag helt enkelt hjälp att finna vad som kan hjälpa mig att fånga min inre bild. Pengar är ett mindre bekymmer då jag endast måste vänta längre tills jag inhandlar mitt macro.
Jag är ju en student och kan leva väl på luft och nudlar.