ANNONS
Annons

Batterier till D300?

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Hur ser det ut - någon som lyckats köra sin D300 på icke-Nikon-batterier, eller läst något mer om D300 och piratbatterier nån stans?

Per

har bara läst på detta forum att det inte är möjligt, eller menar du att nån ny modell sett dagens ljus?

idiom skrev:
har bara läst på detta forum att det inte är möjligt, eller menar du att nån ny modell sett dagens ljus?

Nja det var just det jag undrade, eller om någon läst nåt på något annat forum om saken?

Per

Svarar mig själv, eftersom jag fick ett svar fån 'bestbatt.com';

http://www.bestbatt.com/SearchResults.asp?Search=en-el3&Extensive_Search=Y

Thank you for your inquiry. You can see the EN-EL3 battery and EN-EL3E batteries by the above link. The EN-EL3 battery, which work for Nikon D50 D70 D80 and D100 camera. There are two kinds of EN-EL3E batteries, one ($18.80) works for Nikon D50 D70 D80 D100 and D200, and the other EN-EL3E ($22.80) work for Nikon D50 D70 D80 D100 D200 and D300. The EN-EL3E working for most models is most expensive. We have all of the three batteries in stock. You need to choose the EN-EL3E ($22.50) for your Nikon D300

..

Jag fortsätter min monolog som om nån skulle bry sig - det är ett utmärkande drag för oss missförstådda snillen.. :)

Jag beställde två batterier till D300 från Bestbatt.com enligt ovan förra tisdagen. Tog det billigaste fraktalternativet för 16 dollar, vilket enligt dem skulle kunna ta uppåt 6-7 veckor, men jag hade dem i brevlådan idag - precis en vecka senare. Funkar hur bra som helst, hitills märker jag ingen skillnad på vare sig funktion eler kapacitet jämfört med orginalet. Samma batteri-skydd följde med oxå.

Allt som allt pröjsade jag 402 kr för två batterier, helt ok!

Så var det med den saken.

Per

Jag köpte ett Nikon orginal EN-EL3e från HK supplies för $39 inkl frakt. Det tycker jag var ett helt ok pris! Tog nån vecka att få hit det..

Jag har kört Lenmar DLNEL3E i min D300 och det verkar fungera alldeles utmärkt. Skönt att slippa vänta med att testa kameran undertiden orginal-batteriet laddades, Lenmar-batteriet låg redan full-laddat hemma när kameran kom.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar