Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 40D Bangkok

Produkter
(logga in för att koppla)

MLFoto

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som vet vad en canon eos 40d kostar i Bangkok, och som kan rekommendera någon affär där? Min granne ska åka dit till veckan och då tänkte jag beställa en kamera med honom. Alternativt så tänkte jag köpa ett canon ef-s 17-55 IS. Vad är bäst att köpa Bangkok?

40D kameran finns inte i Bangkoks affärer ännu. Men den kommer att finnas där mycket snart.
Och den kommer precis som alla andra kameror att vara klart billigare än här.

http://www.fotofile.net/
Detta är den största och bästa affären i Thailand och Bangkok. Mycket bättre service än du kan få i någon svensk affär. Du får tillbaka momsen du betalar i affären när du lämnar landet. Gå in med kvitto och kamera till VAT refund office på flygplatsen.

Några pris-exempel vad Canon kameror kostar i affären när du fått tillbaka momsen.

5D....15,950 kr
1DmkIII....29,300 kr

Klicka på English......om det är FotoFile länken

Det högre priset är riktpriset och det lägre det du får betala. Sen får du tillbaka 7% som är momsen

Fofotile ligger på bottenvåningen i MBK.

Jag klämde på en 40D där redan 30/8. ;-)
De skulle ha 40.000 TB, ca 8000 kr för den.

Jag köpte istället en ef-s 17-55/2.8 i samma affär och fick ge 40.000 TB för den.

Jag gillar affären och har handlat där förut.
De kan det där med VAT-refund (7% tillbaka) och garantier.

http://www.fotofile.net/index.php?lang=en

Det hade slut på 40D i förra veckan åtminstone. Och skulle tro det är så ännu för den är inte listad på deras sajt.
Men normalt så har affären de nya kamerorna långt före oss i Sverige.

De har även en affär på 3:e våningen i MBK. Och några på andra varuhus i Bangkok

Lars Johnsson skrev:
Klicka på English......om det är FotoFile länken

Det högre priset är riktpriset och det lägre det du får betala. Sen får du tillbaka 7% som är momsen

Tack,nu såg jag det på Engelska. Helt klart intressant. Tänkte först ta en liten tripp till Hong Kong från BKK på några dagar. Nu kanske man slipper det, om priserna ser bra ut på nya D300 och de nya gluggarna. Men hur ska man tolka nedanstående: Har dom redan dragit av Refund från priset ?

All price included VAT REFUND ( 7% for tourist )

/ Hasse

Ta med passet när du ska köpa något i affären. Uppgifter från det behövs i kvittona för VAT refund. Är du i Thailand länge så måste du köpa grejorna högst 60 dagar innan utresa för att få tillbaka VAT.

Betala kontant så får du som regel bättre priser än de du ser på deras websajt. Med kontokort får du i regel lägga till 1 eller2 % på priset.

Fråga efter "Oil" som jobbar i affären. Bra att handla av och han kan ändra priset till ett bättre, speciellt om du köper något dyrare. Många av de vanliga butiks-anställde har inte rätt till det.

Bank och växlingkontor ligger nästan vägg i vägg med fotoaffären FotoFile

Tack för all info !
Kommer ner till Thailand i Januari och stannar ca en månad, så det ska funka med Refund.
Har förhandsbokat D300 här hemma, men får se vad priset blir i BKK. Den tillverkas ju i Thailand.
Men kanske bättre köpa huset i Sverige för garantiens skull. Men en av de nya gluggarna ska inhandlas (24-70/2,8) samt blixt SB-800 ev även ett macro.Även trådutlösare, filter och CF-minne. Så många bathsedlar måste man ha i fickan :)
Hoppas bara grejerna finns när det blir dags.

/ Hasse

Även om grejorna inte skulle finnas i affären så hinner de ju att ta hem dem om du stannar en månad.
Jag känner inte till Nikons garantier för jag har Canon.

CF minne är bäst att köpa på Panthip Plaza i Bangkok. Ett stort IT varuhus inte så långt ifrån FotoFile affären.

Även jag är där när du kommer ner till Bangkok

Senast ändrad:
Lars Johnsson skrev:
Även om grejorna inte skulle finnas i affären så hinner de ju att ta hem dem om du stannar en månad.
Jag känner inte till Nikons garantier för jag har Canon.

CF minne är bäst att köpa på Panthip Plaza i Bangkok. Ett stort IT varuhus inte så långt ifrån FotoFile affären.

Även jag är där när du kommer ner till Bangkok

Grejen är den att jag inte kommer vara i BKK. Jag kommer nog bara få en möjlighet att åka dit över en dag i början på resan. Kommer även att vara i Phuket, så jag får kolla priser där också.

Du skulle ju åka till Hongkong från Bangkok så då kommer du ju dit två gånger. Annars är det billigt att flyga upp från Phuket. Det är inte lönt att titta efter grejorna i Phuket

Lars Johnsson skrev:
Du skulle ju åka till Hongkong från Bangkok så då kommer du ju dit två gånger. Annars är det billigt att flyga upp från Phuket. Det är inte lönt att titta efter grejorna i Phuket

Jag kommer tyvärr inte till BKK på "ordinarie" resan. Flyger från Arlanda - London - Hong Kong- Phuket. Samma tur hem. Så alternativen är att ta en liten xtratur från Phuket till BKK eller HK. Jag vill ju absolut köpa gluggen (17-55/2,8) i början, så jag har något att lattja med :)
Det blir nog smartast och billigast att ta en dagsresa till BKK och kolla läget, och sen köpa allt annat i Hong Kong på hemvägen.

Nu har affären fått in 40D kameror. Den kostar med ett 17-85 IS 10.400 kr.
Enbart huset kostar 8050 kr och då får du en skrivare gratis som heter Es-1

Lars Johnsson skrev:
17-55 IS kostar 6750 kr

Nja Lars. Du pratar Canon och jag är en Nikonian :)
Nu hade jag en sån röta, att en jag känner åkte till USA igår. Hittar han någon Fotobutik där han kommer att vara,så köper han objektiv,blixt,och trådutlösare åt mig. Då klarar jag semesterresan,och kan köpa mer godis i Hong Kong på vägen hem.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto