Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Korsprocessa film
- Trådstartare kaatman
- Start datum
RobGum
Aktiv medlem
Helena skrev:
Har en kompis som framkallade sin infraroda diafilm i c41 i dag och det blev astufft!
Alldeles bla filmbas!
Hej Helena!
Vet du om något labb klarar av att göra detta i stockholmsområdet? Det måste jag prova!!!
Helena
Aktiv medlem
RobGum skrev:
Hej Helena!
Vet du om något labb klarar av att göra detta i stockholmsområdet? Det måste jag prova!!!
Dom flesta skulle jag tro?
Odenlab ar alltid reko...
mrsandin
Aktiv medlem
jag jobbar på Kodak Image Center och kollade idag med vår servicetekniker som levererat vårt lab. Han sa att det var helt Ok att köra några dia i processen. det enda som händer är att vätskorna slits lite mer.. men nån rulle.. typ 1 på 100 så märks inget.. kan lova att korsprocess är jävligt ovanligt att kunderna vill ha så de e inga problem att köra det i labben..
Jacob vP
Aktiv medlem
hej._UF0_ skrev:
någon som har lite erfarenhet och har nån bra film att rekomendera?
Fuji Velvia gör röda färger fruktansvärt kraftiga. Och hud toner som blir helt åt skogen (tycker jag).
Jag kan lugnt rekommendera Kodak EPP (ektachrome 100 plus). Har använt den till negachrome och fått ett häftigt resultat (till skillnad mot velvian som jag tycker funkade kasst).
Någon undrade... man plåtar med en diafilm som man soppar i C41process, alltså helt vanlig negframkallning.
/Jacob
RobGum
Aktiv medlem
Helena skrev:
Dom flesta skulle jag tro?
Odenlab ar alltid reko...
...förutom att dom inte hade hört talas om infraröd film sist jag frågade...
Ska höra med Crimson.