Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Jag kommer arrangera en fototräff för alla intresserade den 14/4.
För er som inte läst tidigare inlägg i forumtråden "fotokompis i Göteborg" så kommer en väldigt kort info här!

Jag satsar på att arrangera kontinuerliga fototräffar i Göteborg med omnejd, samt även utflykter och mini resor runt om!

Hur ofta träffarna kommer ske är inte bestämt än.
Förra träffen var 1/4 och till den kom 11 personer, träffen blev väldigt lyckad och många fina bilder blev tagna under dagen!

Jag hoppas på lika stort och även ökande intresse för liknande träffar framöver!

INFORMATION OM FOTOTRÄFFEN LÖRDAGEN 14/4:
(uppdaterad info, strunta i allt som jag tidigare skrivit om träffen)

Plats för uppsamling: Lilla Varholmen

Hur tar man sig dit?: Finns bussar från centralstationen som går direkt ut till hållplatsen. sök på www.vasttrafik.se har för mig det är 240 och 242 bussarna som trafikerar linjen.
Jag kommer köra min bil ut och kan plocka upp totalt fyra stycken i bilen. kan möta upp poå centralstationen- för plats i bilen: anmäl dig genom min gästbok. först till kvarn.

Tid för uppsamling: 14.00

Vad händer efter uppsamlingen?: då ska vi bege oss med färja mot Hönö/öckerö för kustfotografering. Grillningsmöjlighet finns för den som är intresserad (ta mer engångsgrill och mat)

Skriv nedan om du vill anmäla dig till träffen!


OBS: Jag har inte örnkoll på all ställen man kan vara på hönö/öckerö, så tips får gärna ges! om inte annat så kommer jag åka ut i veckan och reka.
 
Detta låter skoj, jag anmäler mig! Jag har länge velat ta mig dit ut för att fota, men aldrig tagit mig tid.

Hoppas nu bara vädret blir bra...
 
Toppen att du har bestämt ny träff!
Jag vill verkligen med, och utgår ifrån det att jag ska lyckas ta mig dit. =) Men är väl inte så pigg på det om vädret skulle slå om (som det gjort nu t.ex - regn och rusk.)
Men det problemet tar vi isåfall då! Preliminär-anmäler mig i vilket fall, och så får vi alla be till vädergudarna.
 
Jag tror och hoppas också att jag skall kunna hänga med denna gången också.:)

Liten lista på deltagare:

peter_gbg
Rhythm
MikaelKreutz
d-play
henrikgbg
johnniedunberg (kanske)

/Peter
 
Neeeeej

då är jag ju bortrest!
Det hade varit jätteroligt med en fototräff på min hemmaplan!

Hoppas att ni tycker att träffen är så lyckad att ni vill göra om det (när jag är hemma... hihi).

/Catarina (Hälsö)
 
peter_gbg skrev:
Jag tror och hoppas också att jag skall kunna hänga med denna gången också.:)

Liten lista på deltagare:

peter_gbg
Rhythm
MikaelKreutz
d-play
henrikgbg
johnniedunberg (kanske)

/Peter

Bra initativ att med lista på deltagare!
 
Re: Neeeeej

camag skrev:
då är jag ju bortrest!
Det hade varit jätteroligt med en fototräff på min hemmaplan!

Hoppas att ni tycker att träffen är så lyckad att ni vill göra om det (när jag är hemma... hihi).

/Catarina (Hälsö)

Ingen fara Catarina!
Jag kommer arrangera fler träffar under sommaren och en resa som kommer bli av är ut till Björkö för att bla plåta blåsippedalen (inte hunnit dit än, men fått väldigt många rekommendationer!
 
Lite mer info för framtiden!

Kommer arrangera en till fototräff prel. till den 1/5.

Temat för den träffen kommer vara demonstrationerna som sker den dagen.

Träffen kommer vara helt politisk obunden, tanken är att skildra dagen i sig.

Ev. kommer även en fototävling vara aktuellt till den träffen.
Tanken är att vi sprider ut oss i grupper om 2-4 personer, så kommer jag skicka ut sms till alla grupper vid olika klockslag där man har 5-15 minuter på sig att knäppa en så bra bild som möjligt.

Jag kommer med mer info när det närmar sig, men sätt upp dagen i din kalender iaf! :D
 
Hej
Jag har följt tråden och resultatet av er förra träff....Kul!!!

Jag hänger på, ser fram emot att åka ut till Öckerö, vädret ser ut att bli bra så det blir en skön avkoppling.

Bra att att du har tagit initiativ till aktiviteter i Väst!!

Var är Lilla Varholmen?

/Jan
 
Jag kommer att åka över Uddevalla och ner, har plats för en till om någon är sugen. Vill påpeka att jag kommer att stanna kvar länge för att fånga kvällsljuset.

/Jan
 
jansta skrev:
Hej
Jag har följt tråden och resultatet av er förra träff....Kul!!!

Jag hänger på, ser fram emot att åka ut till Öckerö, vädret ser ut att bli bra så det blir en skön avkoppling.

Bra att att du har tagit initiativ till aktiviteter i Väst!!

Var är Lilla Varholmen?

/Jan

Tack!
Lilla varholmen ligger precis utanför Torslanda! Kör du på leden vid tingstadstunneln så kommer vägbeskrivning på vägskyltarna redan vid backaplan. Kör mot "öckerö"
 
jag skall också försöka komma, iof är jag hundvakt.. men vadå, vovven får följa med om det är ok för er andra.. Hon är liten och snäll och van vid att man springer runt med knasiga saker framför ansiktet :)
 
Hej alla,
Jättebra planering Carl-Henrik, jag kommer också, det ska bli väldigt kul att vad med igen

/Ramon
 
Lite frågor:

1. Kan man använda 100-kort på färjorna?
2. Hur länge går de på en lördagkväll?
3. Jag skulle gärna vilja testa nåt vidvinkelobjektiv (har bara kitobjektiv till min 350D) och kanske nåt gråfilter. Nån som kan tänka sig låna ut nåt några minuter?

Om det finns plats i nån bil på hemvägen in mot stan nånstans så hade jag blivit glad, men bussarna går ju ändå.

Ska bli kul att äntligen få damma av kameran. Än så länge ser ju vädret lovande ut för helgen.
 
d-play skrev:
Lite frågor:

1. Kan man använda 100-kort på färjorna?
2. Hur länge går de på en lördagkväll?
3. Jag skulle gärna vilja testa nåt vidvinkelobjektiv (har bara kitobjektiv) och kanske nåt gråfilter. Nån som kan tänka sig låna ut nåt några minuter?

Om det finns plats i nån bil på hemvägen in mot stan nånstans så hade jag blivit glad, men bussarna går ju ändå.

Ska bli kul att äntligen få damma av kameran. Än så länge ser ju vädret lovande ut för helgen.

1 & 2. Färjan är helt gratis och går dygnet runt (liksom bussarna!
3. Kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, men skulle också vilja provplåta ifall någon har något sådant till Canon.
 
Suveränt initiativ Carl-Henrik

Jag kommer på den här träffen, ser fram emot att träffa andra fotografer,
så man får igång inspirationen........
 
Senast ändrad:
d-play skrev:
Lite frågor:

3. Jag skulle gärna vilja testa nåt vidvinkelobjektiv (har bara kitobjektiv till min 350D) och kanske nåt gråfilter. Nån som kan tänka sig låna ut nåt några minuter?

Jag har Canon om du vill testa något

/jan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.