Rawshooter Premium läggs ner, men Essentials blir kvar tills Lightroom är klart.
http://www.pixmantec.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressant affärside: I stället för att tjäna pengar på att sälja sin produkt till användare så gör man ett så bra gratisprogram att konkurrenterna är tvugna att köpa upp företaget..jimh skrev:
Rawshooter Premium läggs ner, men Essentials blir kvar tills Lightroom är klart.
Anledningen är väl att eftersom Premium nu är en död produkt som inte kommer att uppdateras och inte komer att få stöd för nya kameramodeller så är det lite magstarkt att fortsätta sälja den. Essentials är ju gratis och finns kvar ett tag till och där finns inte det här dilemmat.Tibor skrev:
Intressant affärside: I stället för att tjäna pengar på att sälja sin produkt till användare så gör man ett så bra gratisprogram att konkurrenterna är tvugna att köpa upp företaget..
swepri skrev:
1. Någon gör ett nytt billigt, snabbt och lättanvänt program.
Ummm... (räcker upp en hand)swepri skrev:
Oanständigt dyra (hur många har betalat för sin Photoshop?),
Bara en liten parentes om hårdvarukrävande (komplicerade är en annan historia, vissa skulle kanske säga kraftfulla. YMMV): Jag kan i alla fall köra min (lagligt inköpta) version av Photoshop CS2 på min gamla burk, vilket är mer än vad jag kan säga om Rawshooter Essentials. Den går inte att köra på min processor eftersom processorn saknar SSE-instruktioner. Jag vet inte vilket nöt på Pixmantec som inte klarar av att låta bli att hårdoptimera utan att vara bakåtkompatibel eller åtminstone att ge kompilatorflaggor på rätt sätt. Länge satt jag och hoppades att det bara var något speciellt i början, något de skulle fixa, men icke... Så jag övergav glatt tanken på att köra RSE.komplicerade och hårdvarukrävande programvaror.
maxzomborszki skrev:
Jag vet inte vilket nöt på Pixmantec som inte klarar av att låta bli att hårdoptimera utan att vara bakåtkompatibel eller åtminstone att ge kompilatorflaggor på rätt sätt.
Om du menar att allt Adobe helt plötsligt bara skulle släppa kod som kräver processorer med SSE för att några nya medarbetare kommer så hoppas jag innerligt att du har fel. För en datalog som jag låter det som dåligt hantverk.Ljung skrev:
Då bör du nog uppgradera din hårdvara snart. Det är inte produkterna RSE/RSP som Adobe har köpt, det är hjärnorna bakom dessa och deras kunskap som man har köpt.
Oj oj oj vad man satt och letade efter vad man gjort fel! Till slut begav man sig in i supportforumet och grävde och grävde och fann sitt svar. När tillräckligt många klagade och anmärkte att det inte fanns någonstans nämnt kunde man senare faktiskt hitta det på en liten rad i det produktblad (PDF) som de har på sajten. Längst ned i liten stil. :-Djimh skrev:
Och gör man inte det måste ändå minimum vara att programmet stängs snyggt med en ruta som talar om vad som saknas. Som det är nu händer det helt enkelt ingenting när man försöker starta det på en dator utan SSE.
maxzomborszki skrev:
Så ur min synvinkel var Pixmantecs produkter mer hårdvarukrävande än någon Adobeprodukt jag stött på.
Jag önskar jag kunde uttalat mig om just arbetsflödet, för det var exakt det jag önskade utvärdera och det som fått bra kritik. Förhoppningsvis är det bland annat denna del Adobe tar till sig.swepri skrev:
Det mest tilltalande med RSP om man jämför med Bibble, Nikon capture och sånt, är nog det enkla arbetsflödet kombinerat med prestandan. Men det är ju enligt mitt sätt att jobba.
Håller med dig till viss del. Jag körde väldigt länge med ett ordentligt hopkok av småprogram för att göra saker, ett verktyg för varje ändamål. Funkar bra, men när man skaffade CS2-paketet och märkte hur vackert mycket funkar när saker är integrerade blev man dessvärre lite lat. Visst använder jag mina gamla "verktyg" till och från men inte lika ofta. Det finns fördelar och nackdelar med båda arbetsmetodikerna.Sedan ser jag en poäng i att programvaror är små och ändamålsenliga, de behöver inte ha tusen finesser, hellre vara mycket bra på det som är viktigt.
maxzomborszki skrev:
Om du menar att allt Adobe helt plötsligt bara skulle släppa kod som kräver processorer med SSE för att några nya medarbetare kommer så hoppas jag innerligt att du har fel. För en datalog som jag låter det som dåligt hantverk.