Annons

Rätt Batteriladdare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto_Fox

Medlem
Det här kanske är en dum fråga men jag blir tvungen att ställa den ändå.

Jag har en Olympus E-500 och fick med tre stycken CR123A batterier med min kamera.
Nu ska jag köpa en laddare för att kunna plåta med min kamera ( ett CR123A batteri kostar 50 kr vilket är lite väl mycket )

...Så vilken typ av batterier fungerar med min E-500? Är det AAA eftersom dom är lite tjockare än vanliga AAAA?
Vill ju inte köpa fel typ av laddare imorron så jag vore tacksam om jag fick lite hjälp med detta

och vilken typ av laddare passar?

Enligt specifikationerna har E500 precis som de flesta andra kameror ett speciellt litiumjon-batteri. Det och laddare skall ha följt med kameran. Gjorde det inte det måste du sannolikt köpa från en Olympusåterförsäljare.

CR-123 finns inte i laddbar variant.

jimh skrev:
Enligt specifikationerna har E500 precis som de flesta andra kameror ett speciellt litiumjon-batteri. Det och laddare skall ha följt med kameran. Gjorde det inte det måste du sannolikt köpa från en Olympusåterförsäljare.

CR-123 finns inte i laddbar variant.

Laddbara CR-123 (129:) + passande laddare finns hos t.ex Clas Ohlsson

Björn

Satsa i längden på PS-BLM-1 eller en bra "clone".

Jag skulle nog i ett längre perspektiv rekommendera det kraftigare alternativet, dvs ett PS-BLM-1 eller en bra "clone". Det går att få tag på både laddare och batteri på billigare håll, enligt tidigare trådar. Kolla upp vilka "clone" som är bra. Själv har jag köpt ett Lenmar DLOM1 "pirat-batteri" på Dustin.

Ref:

Ska någon köpa laddbara CR-123 så köp dom på Hobbex.
Laddaren tar 2 åt gången och batterierna är billigare än på Clas Ohlson.

LADDARE CR-123A
395,00 kr (74-08-16)

LI-ION R-CR123A BATTERI
89,50 kr (74-08-44)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar